Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM COMUNICAÇÃO SOCIAL
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - V - W - Y - Z -
Filtro:

Total:    :  M

1 MAIARA CLAUDIA LIBANO SOARES E SOUZA [pt] [en] ABOUT MAPS, PIRATES AND TREASURES: REFRAMING OF CULTURAL PRODUCTS BY THE DVD S INFORMAL MARKET OF RIO DE JANEIRO
[pt] SOBRE MAPAS, PIRATAS E TESOUROS: RESSIGNIFICAÇÃO DE PRODUTOS CULTURAIS PELO MERCADO INFORMAL DE DVDS
2 MALENA MANTINA ALMEIDA GALVAO [pt] [pt] A COMPLEXIDADE NARRATIVA NAS SÉRIES AUDIOVISUAIS CONTEMPORÂNEAS: ANALISANDO THIS IS US, EUPHORIA, I MAY DESTROY YOU, UNORTHODOX E THE CROWN
[en] NARRATIVE COMPLEXITY IN CONTEMPORARY AUDIOVISUAL SERIES: ANALYZING THIS IS US, EUPHORIA, I MAY DESTROY YOU, UNORTHODOX AND THE CROWN
3 MARCELA DUTRA DE OLIVEIRA S CRUZ [pt] [pt] ADAPTAÇÃO LITERÁRIA NA CULTURA DA CONVERGÊNCIA: CLÁSSICOS E MEMÓRIA CULTURAL
[en] LITERARY ADAPTATION IN CONVERGENCE CULTURE: CLASSICS AND CULTURAL MEMORY
4 MARCELL CARRASCO DAVID [pt] [en] ABOLITION: EXCAVATIONS AND MEMORIES OF ZÓZIMO BULBUL S BLACK CINEMA
[pt] ABOLIÇÃO: ESCAVAÇÕES E MEMÓRIAS SOBRE O CINEMA NEGRO DE ZÓZIMO BULBUL
5 MARCELLA SILVA AZEVEDO [pt] [pt] FALA SÉRIO, ADOLESCENTE!: UM ESTUDO SOBRE CONSUMO, CELEBRIDADES E REPRESENTAÇÕES SOCIAIS A PARTIR DA OBRA DA ESCRITORA THALITA REBOUÇAS
[en] FALA SÉRIO, TEENAGER!: A STUDY ON CONSUMPTION, CELEBRITIES, AND SOCIAL REPRESENTATIONS ACCORDING TO THALITA REBOUÇAS WORK
-
-
[pt] [en] DO NOT DISTURB: TEEN CONSUMPTION, MATERIAL CULTURE, AND PRIVACY FROM THE TEEN BEDROOMS PERSPECTIVE AND THEIR MEDIA REPRESENTATION
[pt] NÃO PERTURBE!: CONSUMO, CULTURA MATERIAL E PRIVACIDADE JUVENIS A PARTIR DOS QUARTOS DOS ADOLESCENTES E SUAS REPRESENTAÇÕES MIDIÁTICAS
6 MARCELLO RAIMUNDO BARBOSA DE FREITAS [pt] [pt] O PANOPTISMO NO CINEMA: A CONSTRUÇÃO DO ESPAÇO ATRAVÉS DO OLHAR
[en] THE PANOPTICISM IN THE MOVIE: THE CONSTRUCTION OF THE SPACE THROUGH THE LOOK
7 MARCELO SIQUEIRA MAIA V MOCARZEL [pt] [pt] A EDUCAÇÃO COMO BEM DE CONSUMO: DISCURSOS PUBLICITÁRIOS SOBRE A UNIVERSIDADE E A JUVENTUDE NO BRASIL
[en] THE EDUCATION AS CONSUMPTION GOOD: ADVERTISING DISCOURSES ABOUT UNIVERSITY AND YOUTH IN BRAZIL
8 MARCIA ANTABI [pt] [pt] O CINEMA YIDDISH NA EUROPA CENTRAL E LESTE: UM PASSAPORTE DESENTERRADO QUE RESISTE E REMONTA O IMAGINÁRIO DA CULTURA YIDDISH
[en] YIDDISH CINEMA IN CENTRAL AND EASTERN EUROPE: AN UNEARTHED PASSPORT THAT RESISTS AND REASSEMBLES THE IMAGINARY OF YIDDISH CULTURE
9 MARCIA PATERMAN BRASIL [pt] [en] HISTORY AND UTOPIA: THE DOCUMENTARY OF SILVIO TENDLER
[pt] HISTÓRIA E UTOPIA: O DOCUMENTÁRIO DE SILVIO TENDLER
10 MARCIO GABRIEL DA SILVA [pt] [en] FACES (IN) VISIBLE OF THE DAILY REPORTS: THE TYPES OF SPEECHES IN BRAZILIAN DOCUMENTARY CINEMA
[pt] FACES (IN) VISÍVEIS DOS RELATOS COTIDIANOS: OS TIPOS DE DISCURSOS NO DOCUMENTÁRIO BRASILEIRO
11 MARIA ALICE DE FARIA NOGUEIRA [pt] [pt] CONSUMO E PUBLICIDADE: APROPRIAÇÃO LOCALIZADA E MENSAGEM GLOBAL
[en] CONSUMPTION AND PUBLICITY: LOCAL APPROPRIATION AND GLOBAL MESSAGE
12 MARIA ALICE LIMA BARONI [pt] [pt] A CONSTRUÇÃO DOS EFEITOS DE VERDADE EM OS SERTÕES E ABUSADO 
[en] THE CONSTRUCTION OF TRUTH-EFFECTS IN OS SERTÕES AND ABUSADO 
13 MARIA AMARAL DE ANDRADE [pt] [en] COMMUNICATION OF LUXURY, FASHION AND CONSUMPTION: PORTRAYALS OF TRADITION AMIDST CONTEMPORARY CULTURE
[pt] COMUNICAÇÃO DO LUXO, MODA E CONSUMO: REPRESENTAÇÕES DA TRADIÇÃO NA CULTURA CONTEMPORÂNEA
14 MARIA ANGELICA DIAS DA CRUZ [pt] [pt] AGÊNCIAS DE NOTÍCIAS AP E REUTERS NO BRASIL: UM FLUXO DE RETROALIMENTAÇÃO DO AGENDAMENTO NA ERA DOS DISPOSITIVOS MÓVEIS
[en] AP AND REUTERS NEWS AGENCIES IN BRAZIL: A FEEDBACK FLOW OF SCHEDULING IN THE MOBILE DEVICES AGE
15 MARIA CAROLINA EL-HUAIK DE MEDEIROS [pt] [en] COEXISTENCE RULES: A STUDY ON ETIQUETTE AND MANUALS OF CIVILITY IN BRAZIL
[pt] REGRAS DE CONVIVÊNCIA: UM ESTUDO SOBRE ETIQUETA E MANUAIS DE CIVILIDADE NO BRASIL
-
-
[pt] [pt] ESSA FEZ SOCILA: NARRATIVAS SOBRE ETIQUETA, SOCIALIZAÇÃO FEMININA E APERFEIÇOAMENTO SOCIAL DA MULHER
[en] SHE DID SOCILA: NARRATIVES ABOUT ETIQUETTE, FEMALE SOCIALIZATION AND SOCIAL IMPROVEMENT OF WOMAN
16 MARIA CECILIA TALAVERA BASTOS [pt] [pt] O HOMEM COMO PERSONAGEM: A ESTETIZAÇÃO DA EXISTÊNCIA
[en] THE MAN AS A CHARACTER: ESTETIZATION OF EXISTANCE
17 MARIA CRISTINA BRAVO DE MORAES [pt] [pt] AS IT-GIRLS E O QUÊ A MAIS DO LUXO: CULTURA, JUVENTUDE E MEDIAÇÃO
[en] IT-GIRLS AND THE IT ABOUT LUXURY: CULTURE, YOUTH AND MEDIATION
18 MARIA EMILIA BORBA CREMONA [pt] [pt] CINEMA EM REVISTA: ALEX VIANY NA SENHOR 1959 A 1963
[en] CINEMA REVIEWED: ALEX VIANY IN THE SENHOR MAGAZINE 1959 A 1963
19 MARIA PAULA SCHMDIT CARVALHO [pt] [en] CARAVANS OF IDENTIFY: A STUDY ABOUT THE RECEPTION OF THE REPRESENTATIONS MADE BY THE SPECIAL REPORTAGE CARAVN JN - IN DEPT ANALYSES OF THE LARGEST REPORTAGE OF BRAZIL AND CLOSE TO THE BRAZILIANS
[pt] CARVANAS DA IDENTIDADE: UM ESTUDO DE RECEPÇÃO SOBRE AS REPRESENTAÇÕES FEITAS PELA CARAVANA JN - POR DENTRO DA MAIOR REPORTAGEM DO BRASIL E PERTO DOS BRASILEIROS
20 MARIANA AYRES TAVARES [pt] [pt] MAD MEN: UMA HISTÓRIA CULTURAL DA PUBLICIDADE
[en] MAD MEN: A CULTURAL HISTORY OF ADVERTISING
21 MARIANA CASTRO DIAS [pt] [pt] NARRATIVAS TRANSMIDIÁTICAS: CRIANDO HISTÓRIAS NA ERA DA CONVERGÊNCIA DOS MEIOS
[en] TRANSMEDIA STORYTELLING: CREATING STORIES IN THE ERA OF MEDIA CONVERGENCE
-
-
[pt] [en] MULTIPLE PERSPECTIVES: DIFFERENT POINTS OF VIEW IN SERIAL FICTION
[pt] PERSPECTIVAS MÚLTIPLAS: DIFERENTES PONTOS DE VISTA NA FICÇÃO SERIADA
22 MARIANA MOREIRA DE MENEZES [pt] [pt] AS PISTAS PERDIDAS NO ACRE DE CHICO MENDES: ANÁLISE DA SÉRIE DE REPORTAGENS AMBIENTAIS VENCEDORAS DO PRÊMIO ESSO DE JORNALISMO
[en] THE LOST TRACKS IN CHICO MENDES ACRE: AN ANALYSIS OF THE ESSO JOURNALISM AWARD-WINNING SERIES FOR ENVIRONMENTAL REPORTING
23 MARIANA RITTO KOEHLER [pt] [pt] A REPRESENTAÇÃO DA MEIA-IDADE FEMININA NOS SERIADOS FICCIONAIS: ANÁLISE DE MARE OF EASTTTOWN E AS PEQUENAS COISAS DA VIDA
[en] THE REPRESENTATION OF MIDDLE-AGED WOMEN IN SERIAL NARRATIVES: AN OVERVIEW OF MARE OF EASTTOWN AND TYNE BEAUTIFUL THINGS
24 MARIANNA CALDAS MARIANO [pt] [pt] LUXO, CONSUMO E CIDADE: O VILLAGEMALL E AS MULHERES DA BARRA DA TIJUCA
[en] LUXURY, CONSUMPTION AND CITY: THE VILLAGEMALL AND WOMEN OF BARRA DA TIJUCA
25 MARINA DE CASTRO FRID [pt] [pt] ESPELHOS DO TEMPO: VIAGEM E TRANSITORIEDADE NAS NARRATIVAS CINEMATOGRÁFICAS
[en] MIRRORS OF TIME: TRAVEL AND TRANSIENCE IN CINEMA NARRATIVES
26 MATHEUS LISBOA BATALHA MATARANGAS TEIXEIRA [pt] [pt] GATOS HOMICIDAS E ASTRONAUTAS DANÇARINOS: DISRUPÇÕES DA ESTRANHA ONDA GREGA EM QUATRO FILMES
[en] HOMICIDAL CATS AND DANCING ASTRONAUTS: DISRUPTIONS IN FOUR FILMS OF THE GREEK WEIRD WAVE
27 MELBA SANTOS PORTER DE SOUZA [pt] [pt] O ESPETÁCULO DAS RUAS: AS REVISTAS ILUSTRADAS, O CONSUMO E A CONSTRUÇÃO DE UM ETHOS URBANO
[en] THE STREET SHOW: THE ILLUSTRATED MAGAZINE, CONSUMPTION AND THE CONSTRUCTION OF AN URBAN ETHOS
28 MELISSA DE ARAUJO CABRAL [pt] [en] AUDIOVISUAL PRODUCTION AND CONSUMPTION: SCREENWRITING AS WORK AND THE POWER OF DIRECTORS IN BRAZILIAN CINEMA
[pt] PRODUÇÃO E CONSUMO DO AUDIOVISUAL: O TRABALHO DE ROTEIRISTA E O PODER DO CINEASTA NO CINEMA BRASILEIRO
29 MICHELE PEREIRA RODRIGUES [pt] [en] FIGURATIONS OF LABOR IN BRAZILIAN FICTION CINEMA OF THE 21ST CENTURY: CONTINUITIES AND UPDATES
[pt] FIGURAÇÕES DO TRABALHO NO CINEMA DE FICÇÃO BRASILEIRO DO SÉCULO XXI: PERMANÊNCIAS E ATUALIZAÇÕES
30 MICHELLE CUNHA SALES [pt] [pt] RADIOGRAFIA DA METRÓPOLE CARIOCA: REGISTROS DA CIDADE NO CINEMA E OS PARADOXOS DA SUA IMAGEM
[en] X-RAY OF THE CARIOCA METROPOLIS: RECORDS OF THE CITY IN THE CINEMA AND PARADOXES OF ITS IMAGE
31 MICHELLE MUNIZ BRONSTEIN [pt] [pt] CONSUMO E ADOLESCÊNCIA: UM ESTUDO SOBRE AS REVISTAS FEMININAS BRASILEIRAS
[en] CONSUMPTION AND ADOLESCENT: A STUDY ABOUT BRAZILIAN`S FEMININE MAGAZINES
32 MIGUEL GERALDO MENDES REIS [pt] [en] ALFREDO STORNI AND HIS ZÉ MACACO: PEDAGOGY OF MODERN SUBJECTIVITY IN COMICSTRIPS FROM O TICO-TICO
[pt] ALFREDO STORNI E SEU ZÉ MACACO: A PEDAGOGIA DA SUBJETIVIDADE MODERNA NAS HISTORIETAS DE O TICO-TICO
33 MONICA CHAVES DE MELO [pt] [pt] A PAUTA DA DESINFORMAÇÃO: FAKE NEWS E CATEGORIZAÇÕESDE PERTENCIMENTO NAS ELEIÇÕES PRESIDENCIAIS BRASILEIRAS DE 2018
[en] THE TOPICS OF DISINFORMATION: FAKE NEWS AND MEMBERSHIP CATEGORIZATION ANALYSIS IN BRAZIL S 2018 PRESIDENTIAL ELECTIONS.
Total: 33

<<