Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM LETRAS
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - V - W - Z -
Filtro:

Total:    :  T

1 TAINA SILVA BARBOSA [pt] [pt] CAMINHANDO NA BUSCA POR ENTENDIMENTOS: PEDRAS, TROPEÇOS E RECOMEÇOS
[en] FOLLOWING THE PATH OF EXPLORATORY PRACTICE: OBSTACLES, STUMBLES AND NEW BEGINNINGS
2 TAIS LEAL DE OLIVEIRA [pt] [en] QUEER THEORY AND STIGMA: IN THE CONSTRUCTION OF HOMOAFFECTION PERFORMANCES IN LIFE STORIES NARRATIVES
[pt] TEORIA QUEER E ESTIGMA: A CONSTRUÇÃO DE PERFORMANCES HOMOAFETIVAS EM NARRATIVAS DE HISTÓRIAS DE VIDA
3 TALITA DE OLIVEIRA [pt] [en] EDUCATION AND SOCIAL MOBILITY: NARRATIVE PERFORMANCES OF PUBLIC SCHOOL STUDENTS IN THE BAIXADA FLUMINENSE
[pt] EDUCAÇÃO E ASCENSÃO SOCIAL: PERFORMANCES NARRATIVAS DE ALUNOS DA REDE PÚBLICA FEDERAL NA BAIXADA FLUMINENSE
4 TANIA CONCEICAO PEREIRA [pt] [pt] A ENTREVISTA PSIQUIÁTRICA: A ROTINA, O FAZER CLÍNICO E AS REPRESENTAÇÕES
[en] THE PSYCHIATRIC INTERVIEW: THE DOCTOR´S ROUTINE, HIS CLINICAL PRACTICE AND HIS REPRESENTATIONS
5 TANIA CRISTINA SOEIRO SIMOES [pt] [pt] O USO DAS PREPOSIÇÕES LOCAIS NO PROCESSO DE AQUISIÇÃO FORMAL DA LÍNGUA ALEMÃ COMO SEGUNDA LÍNGUA 
[en] THE USE OF LOCAL PREPOSITIONS IN THE PROCESS OF FORMAL ACQUISITION OF THE GERMAN LANGUAGE AS A SECOND LANGUAGE 
6 TANIA DE OLIVEIRA PANARO DO NASCIMENTO [pt] [pt] O QUADRO DE GIZ HIGH-TECH: INVESTIGANDO A INTERAÇÃO DISCURSIVA QUANDO O COMPUTADOR É USADO COMO FERRAMENTA DE ENSINO
[en] THE HIGH-TECH CHALKBOARD: INVESTIGATING DISCURSIVE INTERACTION WHEN COMPUTERS ARE USED AS TEACHING TOOLS
7 TANIA VIEIRA GOMES [pt] [en] COMPOUNDS IN PORTUGUESE 
[pt] OS NOMES COMPOSTOS EM PORTUGUÊS 
8 TATIANA AFONSO DE BARROS [pt] [en] CATEGORIZATION PROCESSES IN THE SELECTION OF EXECUTIVE SECRETARIES: THE SPEECH-IN-INTERACTION OF A GATEKEEPER
[pt] PROCESSOS DE CATEGORIZAÇÃO NA SELEÇÃO DE SECRETÁRIAS EXECUTIVAS: A FALA-EM-INTERAÇÃO DE UMA GATEKEEPER
9 TATIANA BAGETTI [pt] [en] AN EXPERIMENTAL STUDY OF THE EARLY PROCESSING AT THE PHONETIC INTEFACE AND THE EARLY PARSING IN LANGUAGE ACQUISITION: THE ROLE OF FUNCTIONAL ELEMENTS
[pt] UM ESTUDO EXPERIMENTAL DO PROCESSAMENTO NA INTERFACE FÔNICA E DA ANÁLISE SINTÁTICA INICIAL: O PAPEL DE ELEMENTOS FUNCIONAIS NA AQUISIÇÃO DA LINGUAGEM
10 TATIANA FERREIRA SA ANTUNES [pt] [en] LET ME TELL YOU SOMETHING: NARRATIVE AND IDENTITY BUILDING IN THE SPEECH OF A TOURIST GUIDE
[pt] QUERO DIZER PRA VOCÊS: NARRATIVA E CONSTRUÇÃO DE IDENTIDADE NA FALA DE UM GUIA TURÍSTICO
11 TATIANA REIS FONTES MONTEIRO [pt] [en] LITERACY PRACTICES AND SOCIAL INCLUSION:  THE CASE OF A CLASSROOM OF YOUNG ADULT EDUCATION , AT LEVEL II
[pt] PRÁTICAS DE LETRAMENTO E INCLUSÃO SOCIAL: O CASO DE UMA CLASSE DO CICLO II DE EDUCAÇÃO DE JOVENS E ADULTOS
12 TATIANA SALEM LEVY [pt] [pt] A CHAVE DE CASA: EXPERIMENTOS COM A HERANÇA FAMILIAR E LITERÁRIA
[fr] LA CLÉ DE LA MAISON: EXPÉRIMENTATIONS SUR L´HÉRITAGE FAMILIAL ET LITTÉRAIRE
13 TELMA CRISTINA DE ALMEIDA SILVA PEREIRA [pt] [de] DER ENSEIGMENT DER FREMDSPRACHEN WIE EIN FAKTOR SOZIALER EINSCHLIEBUNG: DER DEFIS DER FRANKOPHONIE IN RIO DE JANEIRO
[es] EL ENSEIGMENT DE LAS LENGUAS EXTRAJERAS COMO UN FACTOR DE INCLUSIÓN SOCIAL: LO DESAFÍO DE LA FRANCOFONÍA EN RÍO DE JANEIRO
[fr] L ENSEIGMENT DES LANGUES ÉTRANGÈRES COMME UM FACTEUR D INCLUSION SOCIALE: LE DEFI DE LA FRANCOPHONIE À RIO DE JANEIRO
[pt] O ENSINO DE LÍNGUAS ESTRANGEIRAS COMO UM FATOR DE INCLUSÃO SOCIAL: O DESAFIO DA FRANCOFONIA NO RIO DE JANEIRO
[en] THE ENSEIGMENT OF THE FOREIGN LANGUAGES AS A FACTOR OF SOCIAL INCLUSION: THE CHALLENGE OF THE FRANCOPHONIE IN RIO DE JANEIRO
14 TEREZINHA DE FATIMA SANCHES BUSSAD [pt] [pt] LEITURA COM MÉDICOS: A EDUCAÇÃO DA SENSIBILIDADE PELA ESTÉTICA
[en] READING WITH PHYSICIANS: THE EDUCATION OF SENSIBILITY THROUGH AESTHETICS
15 TEREZINHA MARIA BARROSO SANTOS [pt] [en] BUILDING A THEORETICAL AND ANALYTICAL MODEL OF THE ARGUMENTATIVE DISCOURSE IN THE EARLY ELEMENTARY SCHOOL GRADES: A SOCIOCOGNITIVE AND SOCIODISCURSIVE APPROACH OF OPINION ESSAY
[pt] CONSTRUINDO UM MODELO TEÓRICO E ANALÍTICO DO DISCURSO ARGUMENTATIVO NAS PRIMEIRAS SÉRIES DO ENSINO FUNDAMENTAL: UMA ABORDAGEM SOCIOCOGNITIVA E SOCIODISCURSIVA DO TEXTO DE OPINIÃO.
16 THAIS TIBURCIO DUQUE [pt] [pt] COMPLEMENTOS E ADJUNTOS DO VERBO: TENTATIVA DE ORGANIZAÇÃO DO CAOS
[en] COMPLEMENTS AND ADJUNCTS OF THE VERB: ATTEMPT OF ORGANISING THE CHAOS
17 THAMARA SANTOS DE CASTRO [pt] [pt] O EMPREGO DOS CONECTIVOS CONCESSIVOS EM PLM: CONTRIBUIÇÕES PARA O ENSINO DE PL2E
[en] THE USE OF THE CONCESSIVE CONNECTIVES IN PNL: CONTRIBUTIONS TO THE TEACHING IN PSL
18 THAMILLA FERREIRA GOMES TALARICO [pt] [pt] DESLOCAMENTOS DA LINGUAGEM NA CORRESPONDÊNCIA DO JOVEM BECKETT: UM RUMO LOGOCLASTA
[en] LANGUAGE DISPLACEMENTS IN BECKETT S EARLY CORRESPONDENCE: A LOGOCLAST S PATH
19 THATTY DE AGUIAR CASTELLO BRANCO [pt] [en] CATHEGORIES OF WONDERFUL AND FANTASTIC IN MONTEIRO S LOBATO CHILDREN S LITERATURE 
[pt] O MARAVILHOSO E O FANTÁSTICO NA LITERATURA INFANTIL DE MONTEIRO LOBATO 
20 THIAGO ANDRADE PINTO HIME [pt] [en] CONVERSATIONAL STYLE IN FAMILY THERAPY 
[pt] ESTILO CONVERSACIONAL NA TERAPIA DE FAMÍLIA 
21 TIAGO DA SILVA RIBEIRO [pt] [pt] INTERNETÊS: ABREVIATURAS E OUTRAS ESTRATÉGIAS DE ESCRITA
[en] NETSPEAK: ABBREVIATIONS AND OTHER STRATEGIES OF WRITING
-
-
[pt] [en] NETSPEAK: DESCRIPTION AND USES
[pt] O INTERNETÊS: DESCRIÇÃO E USOS
Total: 21

<<