Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM ADMINISTRAÇÃO DE EMPRESAS
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - U - V - W - Y -
Filtro:

Total:    :  T

1 TALITA BARBOSA MATOS PEIXOTO [pt] [en] IN SEARCH FOR THE EVIDENCE OF GENERATIONAL EFFECTS IN LOW-INVOLVEMENT PRODUCT: THE CASE OF THE ETHANOL AS A CHOICE OF CAR FUEL
[pt] PROCURA POR INDÍCIOS DE EFEITOS GERACIONAIS EM PRODUTO DE BAIXO ENVOLVIMENTO: O CASO DA ESCOLHA DO ETANOL COM COMBUSTÍVEL PARA O CARRO
2 TALITA SILVA FERREIRA [pt] [pt] COMPANHIA PRIVADA E COMPANHIA DE CAPITAL ABERTO: UMA ANÁLISE DOS RISCOS NÃO-SISTEMÁTICOS EM OPERAÇÕES DE COMPRA E VENDA DE EMPRESAS NO BRASIL
[en] PRIVATE AND PUBLICLY TRADED COMPANIES: AN ANALYSIS OF THE UNSYSTEMATIC RISKS IN ENTERPRISE ACQUISITIONS IN BRAZIL
3 TANIA DA SILVA BARBOZA [pt] [en] CHANGE IN THE CONTENT OF INSTITUTIONAL DOCUMENTS AFTER MAJOR CORRUPTION SCANDAL IN BRAZILIAN CONSTRUCTION INDUSTRY MULTINATIONALS 
[pt] MUDANÇA NO CONTEÚDO DE DOCUMENTOS INSTITUCIONAIS APÓS ESCÂNDALO DE CORRUPÇÃO EM MULTINACIONAIS BRASILEIRAS DA INDÚSTRIA DA CONSTRUÇÃO 
4 TANIA TISSER BEYDA [pt] [en] CORPORATE RESTRUCTURING IN FAMILY BUSINESS: THE IMPACT OF THE IPO (INITIAL PUBLIC OFFERING) ON ORGANIZATIONAL IDENTITY AND IDENTIFICATION
[pt] MUDANÇAS SOCIETÁRIAS EM EMPRESA FAMILIAR: IMPACTO DO IPO (INITIAL PUBLIC OFFERING) NA IDENTIDADE ORGANIZACIONAL E IDENTIFICAÇÃO
5 TARSILA SANTOS RIBEIRO [pt] [en] INFLUENCE OF THE LEADER-FOLLOWER RELATIONSHIP IN THE EXPERIENCE OF JUSTICE ON RETALIATORY BEHAVIORS: A COMPARATIVE ANALYSIS BETWEEN TWO BRAZILIAN ORGANIZATIONS
[pt] INFLUÊNCIA DA RELAÇÃO LÍDER-SEGUIDOR NA EXPERIÊNCIA DE JUSTIÇA SOBRE COMPORTAMENTOS RETALIATIVOS: UMA ANÁLISE COMPARATIVA ENTRE DUAS ORGANIZAÇÕES BRASILEIRAS
-
-
[pt] [en] LEADERSHIP AND SOCIAL MOVEMENT ORGANIZATIONS: AN ETHNOMETHODOLOGICAL ANALYSIS OF A BRAZILIAN STUDENT MOVEMENT ORGANIZATION
[pt] LIDERANÇA E ORGANIZAÇÕES DE MOVIMENTOS SOCIAIS: UMA ANÁLISE ETNOMETODOLÓGICA DE UMA ORGANIZAÇÃO DO MOVIMENTO ESTUDANTIL BRASILEIRO
6 TATIANA BARRETO MACIEL [pt] [pt] A INFLUÊNCIA DOS VALORES DO TRABALHO NO DIRECIONAMENTO DA CARREIRA: UM ESTUDO DE CASO NO CENPES
[en] THE INFLUENCE OF WORK VALUES AT CAREER DIRECTION: A CASE STUDY IN CENPES
7 TATIANA BOTELHO [pt] [pt] RESPONSABILIDADE SOCIAL E AMBIENTAL: REAÇÃO DO MERCADO DE AÇÕES BRASILEIRAS
[en] SOCIAL AND ENVIRONMENTAL RESPONSIBILITY: REACTION OF THE BRAZILIAN STOCK MARKET
8 TATIANA DE JESUS SOUSA [pt] [en] MANAGERIAL OVERVIEW OF THE PROCESS TO INSTITUTE A CHANGE MANAGEMENT DEPARTMENT IN A MINING COMPANY 
[pt] UMA VISÃO GERENCIAL DO PROCESSO DE CONSTITUIÇÃO DE UMA ÁREA DE GESTÃO DE MUDANÇAS EM UMA EMPRESA DO SETOR DE MINERAÇÃO 
9 TATIANA FAUSTINO FERREIRA [pt] [en] COMMUNITY NETWORKS AS FACILITATORS FOR INTEGRATED ACTIONS: THE CASE OF BOREL NETWORK
[pt] REDES COMUNITÁRIAS COMO FACILITADORAS DE AÇÕES INTEGRADAS: O CASO DA REDE DO BOREL
10 TATIANA KOCERGINSKIS [pt] [pt] REDES SOCIAIS: A COEXISTÊNCIA DE CLASSES SOCIAIS DISTINTAS EM UM MESMO AMBIENTE DIGITAL
[en] SOCIAL NETWORKS: THE COEXISTENCE OF DIFFERENT SOCIAL CLASSES IN THE SAME DIGITAL ENVIRONMENT
11 TATIANA MARIA BERNARDO DA SILVA [pt] [pt] A INTRODUÇÃO DE METAVERSOS NO PROCESSO DE ENSINO: FAZENDO SENTIDO DE MUNDOS VIRTUAIS NO CONTEXTO ORGANIZACIONAL DO ENSINO SUPERIOR
[en] THE INTRODUCTION OF METAVERSES IN TEACHING: SENSEMAKING OF VIRTUAL WORLDS IN THE CONTEXT OF HIGHER EDUCATION
12 TERESA RACHEL DE JESUS MALVA [pt] [pt] CONTRATO PSICOLÓGICO EM EMPRESAS DE ALTA PERFORMANCE: CARREIRA E APRENDIZADO OU INTENSIFICAÇÃO DO TRABALHO?
[en] PSYCHOLOGICAL CONTRACT IN HIGH PERFORMANCE ORGANIZATION: CAREER AND LEARNING OR WORK INTENSIFICATION?
13 TEREZA ROCHA XAVIER [pt] [pt] LIDERANÇA COMPARTILHADA, INTRAEMPREENDEDORISMO E INOVAÇÃO: UM ESTUDO DE CASO COM OS GRUPOS DE TRABALHO DO IDEIALAB/BNDES
[en] SHARED LEADERSHIP, INTRAPRENEURSHIP AND INNOVATION: A CASE STUDY WITH THE IDEIALAB/BNDES WORKING GROUPS
14 THAIS BRAZ PEREIRA [pt] [pt] IMPACTO DAS ESTRATÉGIAS COMPETITIVAS NO DESEMPENHO DE EMPRESAS VAREJISTAS 
[en] THE IMPACT OF COMPETITIVE STRATEGIES ON THE DEVELOPMENT OF RETAILER COMPANIES 
15 THAIS RODRIGUES GONCALVES [pt] [en] COMPENSATORY CONSUMPTION OF PEOPLE WITH LOW INCOME 
[pt] CONSUMO COMPENSATÓRIO DE PESSOAS COM BAIXA RENDA 
16 THAIS SAEGER RUSCHMANN DA COSTA [pt] [en] VALIDATION OF TRADE-OFF AND PECKING ORDER THEORIES IN FINANCING DECISIONS OF BRAZILIAN COMPANIES IN TIMES OF CRISIS 
[pt] VERIFICAÇÃO DAS TEORIAS DE TRADE-OFF E PECKING ORDER NAS DECISÕES DE FINANCIAMENTO DE COMPANHIAS BRASILEIRAS EM PERÍODOS DE CRISE 
17 THAIS SOARES DE SOUZA [pt] [pt] PAPEL DA CULTURA ORGANIZACIONAL NO PROCESSO DE ADAPTAÇÃO DAS ORGANIZAÇÕES DE SAÚDE BRASILEIRAS À LEI GERAL DE PROTEÇÃO DE DADOS (LGPD) 
[en] ROLE OF ORGANIZATIONAL CULTURE IN THE ADAPTATION PROCESS OF BRAZILIAN HEALTH ORGANIZATIONS TO THE GENERAL LAW OF DATA PROTECTION (GLDP) 
18 THAIZA PONTES PORTELLA [pt] [pt] TRADE MARKETING: UM ESTUDO DE CASOS SOBRE AS PRÁTICAS NO BRASIL
[en] TRADE MARKETING: A STUDY OF CASES ON PRACTICES IN BRAZIL
19 THARCISIO ALEXANDRINO CALDEIRA [pt] [pt] PRONTIDÃO E ACEITAÇÃO DE TECNOLOGIAS EM SERVIÇOS: MOBILE PAYMENTS
[en] READINESS AND ACCEPTANCE IN SERVICES: MOBILE PAYMENTS
20 THEIZA CONTE PAIVA [pt] [en] PHENOMENOGRAPHIC ANALYSIS ON SHARING COMPETENCES IN INNOVATION ROUTINES 
[pt] UMA ANÁLISE FENOMENOGRÁFICA SOBRE COMPARTILHAMENTO DE COMPETÊNCIAS NAS ROTINAS DE INOVAÇÃO 
21 THIAGO CARDOSO TEIXEIRA [pt] [pt] COMPARANDO BLACK-SCHOLES E CORRADO-SU: UM ESTUDO SOBRE A VOLATILIDADE IMPLÍCITA APLICADO AO MERCADO BRASILEIRO DE OPÇÕES DE COMPRA DE AÇÕES
[en] COMPARING BLACK-SCHOLES AND CORRADO-SU:  A STUDY ON IMPLIED VOLATILITY APPLIED TO THE BRAZILIAN CALL OPTION MARKET
22 THIAGO DOS SANTOS VILELA [pt] [pt] OPORTUNIDADES CRIADAS PELAS ALIANÇAS GLOBAIS NA INDÚSTRIA DE ÓLEO E GÁS NA PERSPECTIVA DA TEORIA DE REDE: O CASO DA TECHNIP BRASIL
[en] OPPORTUNITIES CREATED BY GLOBAL ALLIANCES IN THE OIL & GAS INDUSTRY FROM THE PERSPECTIVE OF NETWORK THEORY:  THE CASE OF TECHNIP BRASIL
23 THIAGO JOSE STRECK DEL GRANDE [pt] [en] MOVING AVERAGE REVERSION IN THE BRAZILIAN STOCK MARKET: A TECHNICAL ANALYSIS APPROACH UNDER THE OPTICS OF BEHAVIORAL FINANCE
[pt] REVERSÃO À MÉDIA MÓVEL DE CURTÍSSIMO PRAZO NO MERCADO ACIONÁRIO BRASILEIRO: ABORDAGEM DA ANÁLISE TÉCNICA SOB A ÓTICA DAS FINANÇAS COMPORTAMENTAIS
24 THIAGO PEREIRA MATTOS ROCHA [pt] [pt] COMPRA DE ALIMENTOS POR CONSUMIDORES DE BAIXA RENDA: COMPORTAMENTOS NO PONTO DE VENDA
[en] FOOD PURCHASING BY LOW-INCOME CONSUMERS: BEHAVIORS IN THE SUPERMARKET
25 THIAGO SERTA COSTA [pt] [en] BEHAVIORAL FINANCE:  AN EMPIRICAL STUDY ON THE BRAZILIAN EQUITY MARKET
[pt] FINANÇAS COMPORTAMENTAIS: UM ESTUDO EMPÍRICO SOBRE O MERCADO ACIONÁRIO BRASILEIRO
26 THIAGO TONELI CHAGAS [pt] [pt] IDENTIDADE E IDENTIFICAÇÃO NAS ORGANIZAÇÕES: UM ESTUDO DE CASO SOBRE A GESTÃO DESTES CONCEITOS EM UMA EMPRESA DE CONSULTORIA E OUTSOURCING
[en] IDENTITY AND IDENTIFICATION IN ORGANIZATIONS: A CASE STUDY OF THE MANAGEMENT OF THESE CONCEPTS IN A COMPANY THAT SELLS CONSULTING AND OUTSOURCING SERVICES
27 THUANNE FIGUEIREDO BAPTISTA [pt] [en] FRAUDULENT COMPLAINS FROM THE PERSPECTIVE OF BRAZILIAN CULTURE: A QUALITATIVE STUDY USING THE PROJECTIVE TECHINIQUE
[pt] RECLAMAÇÕES FRAUDULENTAS A PARTIR DA ÓTICA DA CULTURA BRASILEIRA: UM ESTUDO QUALITATIVO UTILIZANDO A TÉCNICA PROJETIVA
-
-
[pt] [pt] A COLONIALIDADE E O ENSINO DE MARKETING NO BRASIL: UM ESTUDO A PARTIR DA PERSPECTIVA DECOLONIAL
[en] COLONIALITY AND MARKETING EDUCATION IN BRAZIL: A STUDY FROM THE DECOLONIAL PERSPECTIVE
28 TIAGO BARBOSA GLORIA [pt] [pt] A INTERNACIONALIZAÇÃO DE EMPRESAS DE COMÉRCIO ELETRÔNICO: ESTUDO DE CASO DA B2W: COMPANHIA GLOBAL DO VAREJO
[en] THE INTERNATIONALIZATION OF E-COMMERCE FIRMS: A CASE STUDY OF B2W: COMPANHIA GLOBAL DO VAREJO
29 TIAGO FERES CARNEIRO [pt] [en] ENTERPRISE S DIGITAL TRANSFORMATION: AN ANALYSIS OF THE DIGITAL MATURITY LEVEL ON A MIDDLE-SIZED TECNOLOGY BRAZILIAN NATIONAL COMPANY
[pt] TRANSFORMAÇÃO DIGITAL CORPORATIVA: UMA ANÁLISE DA MATURIDADE DIGITAL EM UMA EMPRESA NACIONAL DE TECNOLOGIA DE MÉDIO PORTE
30 TIAGO MOREIRA DE FARIA [pt] [en] AUCTIONS AS ALLOCATIVE MECHANISM FOR MANDATORY TRAFFIC INSURANCE IN BRAZIL 
[pt] LEILÕES COMO MECANISMO ALOCATIVO PARA O SEGURO OBRIGATÓRIO DE TRÂNSITO NO BRASIL 
31 TICIANA MASCARENHAS GALEAO NEVES [pt] [en] MAIN MARKET DETERMINANTS OF CHILD CARE SERVICES IN RIO DE JANEIRO  
[pt] PRINCIPAIS FATORES DE MERCADO QUE DETERMINAM A DECISÃO SOBRE CRECHES NA CIDADE DO RIO DE JANEIRO 
32 TINDYUA DE MORAES NOGUEIRA [pt] [en] COMMUNICATION AND MEANING CONSTRUCTION IN PLANNED ORGANIZATIONAL CHANGES:  THE CNEN CASE STUDY
[pt] COMUNICAÇÃO E CONSTRUÇÃO DO SIGNIFICADO EM MUDANÇAS ORGANIZACIONAIS PLANEJADAS: O ESTUDO DE CASO CNEN
33 TITO MENDES DA COSTA [pt] [pt] CRM EM MÍDIA SOCIAL NA VISÃO DE AUTO-ATENDIMENTO 
[en] SOCIAL CRM THROUGH SELF-SERVICE TECHNOLOGIES 
34 TOMAZ ANDRES BARBOSA [pt] [en] COST OF EQUITY IN EMERGING MARKETS: A COMPARATIVE ANALYSIS WITH ARGENTINEAN, BRAZILIAN, CHILEAN AND MEXICAN COMPANIES
[pt] CUSTO DE CAPITAL PRÓPRIO EM MERCADOS EMERGENTES: UMA ANÁLISE COMPARATIVA EM EMPRESAS ARGENTINAS, BRASILEIRAS, CHILENAS E MEXICANAS
Total: 34

<<