Logo PUC-Rio Logo Maxwell
ETDs @PUC-Rio
PPG EM ADMINISTRAÇÃO DE EMPRESAS
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - M - N - O - P - R - S - T - U - V - W - Y -
Filtro:

Total:    :  F

1 FABIANA AZEVEDO SCHNEIDER [pt] [pt] ESTILO DE VIDA DE TUTORES DE ANIMAIS DE ESTIMAÇÃO QUE OPTAM PELA ALIMENTAÇÃO NATURAL PARA SEUS TUTORADOS 
[en] LIFESTYLE OF PET OWNERS WHO ADOPT NATURAL FOOD 
2 FABIANA COPELLO BARBOSA DA SILVA [pt] [pt] CULTURA ORGANIZACIONAL COMO ELEMENTO FACILITADOR DO PROGRAMA DE COMPLIANCE 
[en] ORGANIZATIONAL CULTURE AS A FACILITATING ELEMENT OF THE COMPLIANCE PROGRAM 
3 FABINI HOELZ BARGAS ALVAREZ [pt] [pt] MODELAGEM DA ACEITAÇÃO DE VEÍCULOS ELÉTRICOS CONSIDERANDO POLÍTICAS DE INCENTIVO, CONSCIÊNCIA AMBIENTAL, INOVAÇÃO PESSOAL E AUTO-EFICÁCIA FINANCEIRA: UMA EXTENSÃO AO UTAUT 2
[en] MODELING THE ACCEPTANCE OF ELECTRIC VEHICLES CONSIDERING INCENTIVE POLICIES, ENVIRONMENTAL CONSCIOUSNESS, PERSONAL INNOVATION AND FINANCIAL SELF-EFFICACY: AN EXTENSION OF UTAU 2
4 FABIO DA SILVA ABRATE [pt] [en] DEVELOPMENT OF A QUESTIONNAIRE TO EVALUATE THE DETERMINANT VARIABLES OF COLLEGE STUDENT`S INDEBTEDNESS IN CREDIT CARDS:  A PILOT STUDY ADAPTED TO THE BRAZILIAN CREDIT CARD MARKET
[pt] ELABORAÇÃO DE UM QUESTIONÁRIO PARA AVALIAR AS VARIÁVEIS DETERMINANTES DO ENDIVIDAMENTO DE ESTUDANTES UNIVERSITÁRIOS NO CARTÃO DE CRÉDITO: UM ESTUDO PILOTO ADAPTADO PARA O MERCADO DE CARTÃO DE CRÉDITO BRASILEIRO
5 FABIO DE BARROS RANGEL [pt] [pt] COMPRA POR IMPULSO NO AMBIENTE DE TRAVEL RETAIL: A INFLUÊNCIA DO AMBIENTE EM COMPRAS NÃO PLANEJADAS EM AEROPORTOS
[en] IMPULSIVE BUYING IN TRAVEL RETAIL ENVIRONMENT: THE INFLUENCE OF THE ENVIRONMENT ON UNPLANNED PURCHASES AT AIRPORTS
6 FABIO DE MATOS DOMINGUES [pt] [en] BUSINESS MODELS:  AN ANALYSIS OF IMPLEMENTATION AT PETROBRAS INTERNATIONAL BUSINESSES DEPARTMENT
[pt] MODELO DE NEGÓCIOS: UMA ANÁLISE DE SUA IMPLANTAÇÃO NA ÁREA DE NEGÓCIOS INTERNACIONAIS DA PETROBRAS
7 FABIO DE MOURA COSTA [pt] [pt] OUTSOURCING ESTRATÉGICO: UM ARCABOUÇO PARA AUXILIAR SUA IMPLEMENTAÇÃO
[en] STRATEGIC OUTSOURCING:  A MODEL TO SUPPORT ITS IMPLEMENTATION
8 FABIO DE OLIVEIRA PAULA [pt] [en] FACTORS THAT INFLUENCE THE PERFORMANCE OF THE BRAZILIAN FIRMS:  AN INTEGRATIVE MODEL
[pt] FATORES QUE INFLUENCIAM O DESEMPENHO DAS FIRMAS BRASILEIRAS: UM MODELO INTEGRATIVO
-
-
[en] [pt] O IMPACTO DAS ALIANÇAS ESTRATÉGICAS E DAS FONTES DE CONHECIMENTO INTERNAS NA INOVAÇÃO E NO DESEMPENHO FINANCEIRO DAS FIRMAS DE MANUFATURA: UMA COMPARAÇÃO ENTRE BRASIL E EUROPA
[en] THE IMPACT OF STRATEGIC ALLIANCES AND INTERNAL KNOWLEDGE SOURCES ON THE MANUFACTURING FIRMS INNOVATION AND ON THEIR FINANCIAL PERFORMANCE: A COMPARISON BETWEEN BRAZIL AND EUROPE
9 FABIO EHRLICH [pt] [pt] OPORTUNIDADES CRIADAS PELAS ALIANÇAS DAS EMPRESAS ORGANIZADORAS DE EVENTOS DO RIO DE JANEIRO PARA O SETOR DE TURISMO NA PERSPECTIVA DO DESENVOLVIMENTO SÓCIO- ECONÔMICO DO DESTINO 
[en] OPPORTUNITIES OF RIO DE JANEIRO MEETING PLANNERS ALLIANCES FOR TOURISM FROM THE PERSPECTIVE OF THE DESTINATION S SOCIO-ECONOMIC DEVELOPMENT 
10 FABIO FRANCISCO DE ARAUJO [pt] [en] PERCEPTIONS AND MEANINGS OF LEISURE OF LOW-INCOME YOUNG CONSUMERS: AN EXPLORATORY STUDY OF A COMMUNITY IN THE SOUTH ZONE OF RIO DE JANEIRO
[pt] PERCEPÇÕES E SIGNIFICADOS PARA O LAZER DO JOVEM CONSUMIDOR DE BAIXA RENDA: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO EM UMA COMUNIDADE DA ZONA SUL CARIOCA
-
-
[pt] [en] MEANINGS OF LEISURE FOR THE ELDERLY PEOPLE: AN INTERPRETIVE STUDY OF SERESTA AND BALLROOM DANCING GROUPS
[pt] SIGNIFICADOS DO LAZER NA TERCEIRA IDADE: UM ESTUDO INTERPRETATIVO DE GRUPOS DE SERESTA E DANÇA DE SALÃO
11 FABIO HENRIQUE CORREIA DE MEDEIROS [pt] [pt] ANÁLISE DO VALOR DE DERIVATIVOS DE CRIPTOATIVOS 
[en] VALUE ANALYSIS OF CRYPTOASSETS DERIVATIVES 
12 FABIO JORGE SIERVO DA MOTTA [pt] [pt] CLASSIFICAÇÃO DE PROJETOS EM DISTRIBUIDORAS DE ENERGIA ELÉTRICA NO BRASIL UTILIZANDO ANALISE DE DECISÃO MULTICRITÉRIO 
[en] PROJECT SELECTION PROCESS IN A POWER UTILITY FIRM IN BRAZIL USING MULTI-CRITERIA ANALYSIS 
13 FABIO JOSE BARBOSA [pt] [pt] A INTERNACIONALIZAÇÃO DO GRUPO GERDAU: UM ESTUDO DE CASO
[en] THE INTERNATIONALIZATION OF GERDAU GROUP: A CASE STUDY
14 FABIO JOSE BUAINAIN BARCELLOS DE PAULA [pt] [pt] A GESTÃO DO CONHECIMENTO COMO ESTRATÉGIA COMPETITIVA EM SITUAÇÕES DE FUSÃO E AQUISIÇÃO: O CASO XEROX|MHW
[en] KNOWLEDGE MANAGEMENT AS COMPETITIVE STRATEGY IN MERGERS AND ACQUISITIONS: THE XEROX|MHW CASE
15 FABIO JOSE CASTRO DA SILVA COUTO [pt] [en] A FIDELIZATION STUDY INSIDE THE MAGAZINE EDITORIAL MARKET 
[pt] O ESTUDO DA FIDELIDADE NO MERCADO EDITORIAL DE REVISTAS 
16 FABIO LUIZ BIAGINI [pt] [pt] FATORES DETERMINANTES DA ESTRUTURA DE CAPITAL DAS EMPRESAS DE CAPITAL ABERTO NO BRASIL: UMA ANÁLISE EM PAINEL
[en] THE DETERMINANT FACTORS OF THE OPEN CAPITAL BRAZILIAN COMPANIESNULL CAPITAL STRUCTURE: A DATA PANEL ANALYSIS
17 FABIO SOMESOM TAUK [pt] [pt] EFICIÊNCIA DA CONTRATAÇÃO DE OPERAÇÕES DE HEDGE ENTRE EMPRESAS BRASILEIRAS NÃO FINANCEIRAS 
[en] HEDGE EFFICIENCY AMONG BRAZILIAN NON-FINANCIAL COMPANIES 
18 FABIO TAKASHI ALMENARA ANDAKU [pt] [pt] ANÁLISE DA PERSISTÊNCIA DE DESEMPENHO DOS FUNDOS MÚTUOS DE AÇÕES BRASILEIROS 
19 FABIO VELOSO VICENTE DA SILVA [pt] [pt] ANÁLISE DAS ESTRATÉGIAS COMPETITIVAS NA INDÚSTRIA AUTOMOBILÍSTICA 
[en] STRATEGY ANALYSIS OF THE AUTOMOBILE INDUSTRY 
20 FAVIO AKIYOSHI TODA [pt] [en] A STUDY ON INNOVATION IN PUBLIC SCHOOLS OF THE CITY OF RIO DE JANEIRO: CONTRIBUTING FACTORS AND RELATIONSHIP WITH THE PERFORMANCE
[pt] UM ESTUDO SOBRE A INOVAÇÃO NAS ESCOLAS MUNICIPAIS DA CIDADE DO RIO DE JANEIRO: FATORES CONTRIBUINTES E RELAÇÃO COM O DESEMPENHO
21 FEDERICO ANTONIO VIGNATI SCARPATI [pt] [pt] A COOPERAÇÃO E O DESENVOLVIMENTO DO TURISMO NA CIDADE DE RIO DE JANEIRO 
[en] COOPERATION AND TOURISM DEVELOPMENT IN RIO DE JANEIRO CITY 
22 FELIPE ANDRADE OLIVEIRA [pt] [en] PERCEIVED RISK AND SHOPPING ORIENTATION: AN EMPIRICAL STUDY IN MULTICHANNEL RETAIL
[pt] RISCO PERCEBIDO E ORIENTAÇÃO PARA COMPRAS: UM ESTUDO EMPÍRICO EM VAREJO MULTICANAL
23 FELIPE ARAUJO NASCIMENTO [pt] [pt] OS DETERMINANTES DO PREÇO DE MERCADO DO BITCOIN 
[en] THE DETERMINANTS OF THE BITCOIN MARKET PRICE 
24 FELIPE AUGUSTO DA SILVEIRA LANCAO [pt] [pt] IMPACTOS DA HUMILDADE E DO NARCISISMO DO GERENTE DE PROJETOS SOBRE O RESULTADO DO PROJETO 
[en] IMPACTS OF PROJECT MANAGER S HUMILITY AND NARCISSISM ON PROJECT OUTCOME 
25 FELIPE CARDOSO DE GUSMAO CUNHA [pt] [pt] A NÃO-PERSISTÊNCIA E A VARIABILIDADE DAS TAXAS DE CRESCIMENTO DE EMPRESAS DE CAPITAL ABERTO LISTADAS NA BOVESPA NO PERÍODO 1994-2002 
[en] THE NON PERSISTENCE AND VARIABILITY OF GROWTH RATES OF COMPANIES LISTED AT BOVESPA IN THE PERIOD OF 1994-2002 
26 FELIPE CERQUEIRA DE LACERDA [pt] [en] MEANING OF HOMEOWNERSHIP FOR THE MIDDLE CLASS IN THE MRV DISCOURSE 
[pt] SIGNIFICADOS DA CASA PRÓPRIA PARA A CLASSE MÉDIA NO DISCURSO DA CONSTRUTORA MRV 
27 FELIPE DA COSTA MENDES O DE MENEZES [pt] [en] FORWARD EXCHANGE RATE AND SPOT EXCHANGE RATE: ASSESSING THE SIGNIFICANCE OF SOME POSSIBLE EXPLAINING VARIABLES IN BRAZILIAN EXCHANGE MARKET (BRAZILIAN REAL/DOLLAR)
[pt] RELAÇÃO ENTRE TAXA DOS CONTRATOS A TERMO E TAXA FUTURA DE CÂMBIO À VISTA: AVALIANDO A SIGNIFICÂNCIA DE POSSÍVEIS VARIÁVEIS EXPLICATIVAS NO MERCADO CAMBIAL BRASILEIRO (REAL/DÓLAR)
28 FELIPE DA ROCHA LIMA [pt] [en] DECISION OF SEASONAL ADJUSTMENTS TO OPTIMIZE PORTFOLIO OF CONTRACTS WITH HYDROELECTRICS AND WIND FARMS IN BRAZIL 
[pt] DECISÃO DE SAZONALIZAÇÃO PARA OTIMIZAR CARTEIRA DE CONTRATOS COM HIDRELÉTRICAS E EÓLICAS NO BRASIL 
29 FELIPE DAVID COHEN [pt] [pt] O ADVENTO DOS GENÉRICOS E SEU IMPACTO NAS ESTRATÉGIAS COMPETITIVAS DA INDÚSTRIA FARMACÊUTICA BRASILEIRA 
[en] THE GENERIC DRUGS LAUNCH AND THEIR IMPACT ON THE COMPETITIVE STRATEGIES OF THE BRAZILIAN PHARMACEUTICAL INDUSTRY 
30 FELIPE DE SOUSA ESTEVES [pt] [pt] EXECUÇÃO DA ESTRATÉGIA: PROPOSTA DE UM MODELO
[en] STRATEGY EXECUTION: A MODEL PROPOSAL
-
-
[pt] [pt] COMPETÊNCIAS GLOBAIS DE LIDERANÇA, CAPACIDADES DINÂMICAS E DESEMPENHO EM EQUIPES DE PROJETO 
[en] GLOBAL LEADERSHIP COMPETENCIES, DYNAMIC CAPABILITIES AND PERFORMANCE IN PROJECT TEAMS 
31 FELIPE GARCEZ [pt] [pt] VINHO EM RESTAURANTES: ANÁLISE DOS FATORES QUE INIBEM SEU CONSUMO
[en] WINE IN RESTAURANTS: ANALYSIS OF THE FACTORS THAT INHIBIT ITS CONSUMPTION
32 FELIPE MALAK [pt] [pt] A REPUTAÇÃO DO VENDEDOR DENTRO DO MODELO DE E-MARKETPLACES B2C E SEU IMPACTO NA INTENÇÃO DE COMPRA 
[en] THE SELLER S REPUTATION ON E-MARKETPLACE B2C MODEL AND PURCHASE INTENTION IMPACTS 
33 FELIPE MATHIAS CASTELLO BRANCO [pt] [en] CRITICAL FACTORS FOR THE TRANSFERENCE OF KNOWLEDGE WITHIN FRANCHISING CHAINS: AN EXPLORATORY STUDY ON A BRAZILIAN FRANCHISING CHAIN OF FOREIGN LANGUAGES COURSES
[pt] FATORES CRÍTICOS PARA A TRANSFERÊNCIA DE CONHECIMENTO EM REDES DE FRANQUIAS: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO EM UMA REDE BRASILEIRA DE FRANQUIAS DE ENSINO DE IDIOMAS
34 FELIPE MOREIRA DA SILVA [pt] [en] PRIVATE EQUITY AND VENTURE CAPITAL: PERPETUITY OF ABNORMAL PERFORMANCE IN THE LONG TERM IN A RECESSION PERIOD IN BRAZIL
[pt] PRIVATE EQUITY E VENTURE CAPITAL: PERPETUIDADE DO DESEMPENHO ANORMAL NO LONGO PRAZO EM PERÍODO DE RECESSÃO NO BRASIL
35 FELIPE NOVAES COELHO DE CASTRO [pt] [pt] A APARÊNCIA COMO ARMA SOCIAL: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO SOBRE O COMPORTAMENTO DE CONSUMO MASCULINO DE PRODUTOS DE CUIDADOS PESSOAIS
[en] APPEARANCE AS A SOCIAL TOOL: AN EXPLORATORY STUDY ON THE MALE CONSUMER BEHAVIOR OF PERSONAL CARE PRODUCTS
36 FELIPE PRETTI CASOTTI [pt] [en] INITIAL PUBLIC OFFERING IN BRAZIL (2004-2006): A VALUATION APPROACH USING MULTIPLES AND COST OF EQUITY
[pt] OFERTA PÚBLICA INICIAL NO BRASIL (2004-2006): UMA ABORDAGEM DA AVALIAÇÃO ATRAVÉS DE MÚLTIPLOS E DO CUSTO DE CAPITAL PRÓPRIO
37 FELIPE SANTOS SAMPAIO [pt] [pt] GESTÃO BASEADA EM RECURSOS E VANTAGEM COMPETITIVA DE ORGANIZAÇÕES PRIVADAS DE SERVIÇOS EM SAÚDE NO RIO DE JANEIRO 
[en] MANAGEMENT BASED ON COMPETITIVE ADVANTAGE AND RESOURCES FROM PRIVATE HEALTH SERVICES COMPANIES IN RIO DE JANEIRO 
38 FELIPE SIQUEIRA SCHOUCHANA [pt] [pt] DECISÃO ÓTIMA EM SWAPS DE ENERGIA ELÉTRICA NO BRASIL UTILIZANDO A MEDIDA OMEGA 
[en] OPTIMIZATION OF ELECTRIC POWER SWAP IN BRASIL USING THE OMEGA MEASUREMENT 
39 FELIPE TAVARES GUILHERME DA SILVA [pt] [pt] O CONSUMO DAS FAMÍLIAS DE BAIXA RENDA DA REGIÃO METROPOLITANA DE RECIFE: PADRÕES E EVOLUÇÃO DE 2002 A 2009
[en] THE CONSUMPTION OF LOW-INCOME FAMILIES IN THE METROPOLITAN REGION OF RECIFE: PATTERNS AND EVOLUTION FROM 2002 TO 2009
40 FELIPE TOKAR DUBUS [pt] [pt] ANÁLISE DOS CENTROS DE EXCELÊNCIA COMO FERRAMENTA DE ORGANIZAÇÃO DE APRENDIZAGEM E APRENDIZAGEM ORGANIZACIONAL NA PETROBRAS 
[en] CENTERS OF EXCELLENCE ANALISYS AS BOTH ORGANIZATIONAL LEARNING AND LEARNING ORGANIZATION TOLL IN PETROBRAS 
41 FELIPE VAN DE SANDE ARAUJO [pt] [pt] ESTIMANDO A CURVA FORWARD DE ENERGIA ELÉTRICA NO BRASIL COM UM MODELO DE DOIS AGENTES UTILIZANDO CONTRATOS POR DIFERENÇA E FUNÇÃO ECP-G 
[en] OBTAINING THE FORWARD CURVE FOR THE BRAZILIAN POWER MARKET IN A DUAL AGENT MODEL WITH CONTRACTS FOR DIFFERENCE AND ECP-G FUNCTIONAL 
42 FELIPE WINSTON SILVA [pt] [pt] AS DIFICULDADES DE INTEGRAÇÃO ENTRE OS SETORES JURÍDICO E FINANCEIRO NAS ORGANIZAÇÕES: O CASO DAS EMPRESAS ELETROINTENSIVAS
[en] THE DIFFICULTIES OF INTEGRATION BETWEEN THE SECTORS LEGAL AND FINANCIAL IN THE ORGANIZATIONS: THE CASE OF THE ELECTRO INTENSIVE COMPANIES
43 FELIPPE RAGGHIANTI NEY FERREIRA [pt] [pt] AVALIAÇÃO DE TECNOLOGIAS PARA SAÚDE MENTAL: FATORES DE ADOÇÃO DE PSICOTERAPIA CONDUZIDA POR INTELIGÊNCIA ARTIFICIAL
[en] MENTAL HEALTH TECHNOLOGIES ASSESSMENT: DETERMINANTS OF ADOPTION OF ARTIFICIAL INTELLIGENCE-GUIDED PSYCHOTHERAPY
44 FERNANDA DA SILVA APARICIO PINA [pt] [pt] A ATITUDE DE ADOÇÃO DO M-LEARNING DOS PROFESSORES DA EDUCAÇÃO SUPERIOR: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO
[en] THE ADOPTION OF M-LEARNING ATTITUDE OF THE PROFESSORS OF HIGHER EDUCATION: AN EXPLORATORY STUDY
45 FERNANDA FARAH DE ABREU ZORMAN [pt] [en] INFLUENCE OF BNDES IN THE GOVERNANCE OF BRAZILIAN LISTED COMPANIES 
[pt] INFLUÊNCIA DO BNDES NA GOVERNANÇA DAS EMPRESAS BRASILEIRAS LISTADAS 
46 FERNANDA IMPERIAL DA SILVA PEREIRA [pt] [en] INTERPRETATIONS OF DISNEY PRINCESSES BY WOMEN OF TWO GENERATIONS: BELIEFS, VALUES AND BEHAVIORS
[pt] INTERPRETAÇÕES DAS PRINCESAS DISNEY POR MULHERES DE DUAS GERAÇÕES: CRENÇAS, VALORES E COMPORTAMENTOS
47 FERNANDA LEAO RAMOS [pt] [pt] O EFEITO DA CONFIANÇA NA INTENÇÃO DE USO DO MOBILE BANKING 
[en] THE EFFECTS OF TRUST ON THE INTENTION TO USE MOBILE BANKING 
-
-
[pt] [pt] A INFLUÊNCIA DAS REDES SOCIAIS NO COMPORTAMENTO EXPORTADOR DE EMPRESAS BRASILEIRAS NA PANDEMIA DO COVID-19 
[en] THE INFLUENCE OF SOCIAL MEDIA ON THE EXPORT BEHAVIOR OF BRAZILIAN COMPANIES IN THE COVID-19 PANDEMIC 
48 FERNANDA MACIEL SILVA [pt] [en] CORPORATE GOVERNANCE AND COMPANY PERFORMANCE IN BRAZIL 
[pt] GOVERNANÇA CORPORATIVA E PERFORMANCE EMPRESARIAL NO BRASIL 
49 FERNANDA MARCIA ARAUJO MACIEL [pt] [en] BRAND PERSONALITY OF FAST-FOOD: A COMPARISON BETWEEN BRAZILIAN AND AMERICAN YOUTH CONSUMERS
[pt] PERSONALIDADE DE MARCAS DE FAST-FOOD: UMA COMPARAÇÃO ENTRE CONSUMIDORES JOVENS BRASILEIROS E AMERICANOS
50 FERNANDA MARIA BRAZ DINIZ [pt] [en] RESTRICTIONS TO THE TOURISM OF OLDER CONSUMERS 
[pt] RESTRIÇÕES AO TURISMO DE CONSUMIDORES DE MAIS IDADE 
51 FERNANDA MENDONCA JUNGER MANO [pt] [pt] EFICIÊNCIA ENERGÉTICA EM SHOPPINGS CENTERS: UMA APLICAÇÃO DO MÉTODO AHP COMO SUPORTE A SELEÇÃO DE UM PORTFOLIO DE PROJETOS
[en] ENERGETIC EFFICIENCY IN SHOPPING CENTERS: AN APPLICATION OF AHP MODEL TO PROJECT
52 FERNANDA PRIMO DE MENDONCA [pt] [pt] A RELAÇÃO ENTRE RISCO IDIOSSINCRÁTICO E RETORNO NO MERCADO ACIONÁRIO BRASILEIRO 
[en] THE RELATIONSHIP BETWEEN IDIOSYNCRATIC RISK AND STOCK RETURNS IN THE BRAZILIAN STOCK MARKET 
53 FERNANDA RESENDE DE SOUZA CARDOSO [pt] [en] ASSESSMENT OF FACTORS AND COLLABORATIVE STRATEGIES THAT IMPACT FOREST RESTORATIONS CHAINS IN ATLANTIC RAINFOREST PRIVATE LANDS 
[pt] AVALIAÇÃO DOS FATORES E ESTRATÉGIAS COLABORATIVAS QUE IMPACTAM CADEIAS DE RESTAURAÇÃO FLORESTAL EM ÁREAS PRIVADAS NA MATA ATLÂNTICA 
54 FERNANDO ANTONIO WERNER PARENTE MARTINS [pt] [pt] CONFIANÇA DO CLIENTE NO VENDEDOR PROFISSIONAL: O QUE PRECEDE ESTE SENTIMENTO
[en] TRUST IN THE PROFESSIONAL SALESMAN: WHAT COMES BEFORE THIS SENTIMENT
55 FERNANDO DO AMARAL PEREIRA [pt] [pt] TRABALHO, CONTROLE E RESISTÊNCIA: O CASO DOS TRABALHADORES DE ENTREGA POR APLICATIVOS
[en] WORK, CONTROL AND RESISTANCE: THE CASE OF APP DELIVERY WORKERS
56 FERNANDO FERREIRA QUINTELLA [pt] [en] CASE STUDY:  COST-EFFECTIVENESS OF ENOXAPARIN FOR PROPHYLAXIS IN CANCER PATIENTS SUBMITTED TO SURGICAL PROCEDURES
[pt] ESTUDO DE CASO: ANÁLISE DE CUSTO-EFETIVIDADE DA ENOXAPARINA PARA PROFILAXIA EM PACIENTES CIRÚRGICOS COM CÂNCER
57 FERNANDO HOR-MEYLL ALVARES [pt] [en] IMPACT OF THE STRATEGIES IN THE PERFORMANCE OF THE SIDERURGICAL COMPANIES 
[pt] O IMPACTO DAS ESTRATÉGIAS COMPETITIVAS NO DESEMPENHO DAS EMPRESAS SIDERÚRGICAS BRASILEIRAS 
58 FERNANDO JANUARIO LOPES SOARES [pt] [pt] BARREIRAS À INTERNACIONALIZAÇÃO NA ECONOMIA CRIATIVA: UM ESTUDO DE CASOS MÚLTIPLOS COM EMPRESAS BRASILEIRAS
[en] EXPORT BARRIERS IN CREATIVE ECONOMY: A MULTIPLE CASE STUDY WITH BRAZILIAN COMPANIES
-
-
[pt] [pt] O USO DE TECNOLOGIAS DIGITAIS DE COMUNICAÇÃO POR EXPORTADORAS BRASILEIRAS DE MICRO E PEQUENO PORTE 
[en] THE USE OF DIGITAL COMMUNICATION TECHNOLOGIES BY BRAZILIAN MICRO AND SMALL EXPORTERS 
59 FERNANDO ORMONDE TEIXEIRA [pt] [en] FINANCIAL OPTIMIZATION OF A WIND FARM IN THE BRAZILIAN ENERGY MARKET 
[pt] OTIMIZAÇÃO FINANCEIRA DE PARQUE EÓLICO NO MERCADO DE ENERGIA DO BRASIL 
60 FERNANDO SOUZA DE MOURA RIBEIRO [pt] [pt] AVALIAÇÃO DE PROJETOS DE INCORPORAÇÃO IMOBILIÁRIA SOB INCERTEZA: UMA ABORDAGEM POR OPÇÕES REAIS
[en] REAL ESTATE PROJECT VALUATION UNDER UNCERTAINTY: A REAL OPTIONS APPROACH
61 FILIPE AUGUSTO SILVEIRA DE SOUZA [pt] [pt] RACIONALIDADES SUBSTANTIVA E INSTRUMENTAL: UMA ANÁLISE DE ORGANIZAÇÕES A PARTIR DA TEORIA DOS STAKEHOLDERS
[en] SUBSTANTIVE AND INSTRUMENTAL RATIONALITIES: AN ANALYSIS OF ORGANIZATIONS BASED ON THE STAKEHOLDER THEORY
-
-
[pt] [en] BOUNDED CAREERS: RECONSTRUCTING WORKING-CLASS CAREERS
[pt] CARREIRAS COM FRONTEIRAS: RECONSTRUINDO TRAJETÓRIAS DE TRABALHADORAS DAS CLASSES POPULARES
62 FILIPE BORSATO DA SILVA [pt] [en] SENTIMENT INDEX IN THE BRAZILIAN MARKET AND STOCK RETURNS IN SUBSEQUENT PERIODS:  AN EMPIRICAL STUDY
[pt] ÍNDICE DE SENTIMENTO DO MERCADO ACIONÁRIO NO BRASIL E TAXA DE RETORNO DAS AÇÕES EM PERÍODOS SUBSEQÜENTES: UM ESTUDO EMPÍRICO
63 FILIPE POLLIS DE CARVALHO [pt] [en] BE CARBON EFFICIENT IMPLIES GREATER PROFITABILITY IN BRAZIL? 
[pt] SER CARBONO EFICIENTE IMPLICA EM MAIOR RENTABILIDADE NO BRASIL? 
64 FILIPE RIBEIRO DANTAS [pt] [pt] A ATITUDE DOS CLIENTES DO INSTITUTO DE BELEZA NATURAL 
[en] CUSTOMER ATTITUDES TOWARDS THE BELEZA NATURAL INSTITUTE  
65 FLAVIA BARROS ARAUJO [pt] [pt] COMO TRANSFORMAR INFORMAÇÕES EM AÇÕES DE MARKETING: UM ESTUDO DE CASO NUMA EMPRESA DE COMÉRCIO ELETRÔNICO
[en] HOW TO CONVERT INFORMATION INTO MARKETING ACTIONS: A CASE STUDY ABOUT AN E-COMMERCE COMPANY
66 FLAVIA BARROS DAS CHAGAS [pt] [en] ANALYSIS OF THE SINERGIA STRUCTURE STRATEGY A STUDY OF CASE
[pt] ANÁLISE DA SINERGIA ESTRUTURA-ESTRATÉGIA: UM ESTUDO DE CASO
67 FLAVIA DE HOLANDA SCHMIDT [pt] [pt] O IMPACTO DAS ESTRATÉGIAS COLABORATIVAS NA INDÚSTRIA DE TRANSPORTE AÉREO 
[en] THE IMPACT OF COLLABORATIVE STRATEGIES IN GLOBAL AIRLINE INDUSTRY 
-
-
[pt] [en] EFFECT OF BRAZILIAN PUBLIC EXPORT ASSISTANCE PROGRAMS: IMPLICATIONS FOR EXPORT PERFORMANCE IN A LONGITUDINAL APPROACH
[pt] O EFEITO DAS POLÍTICAS PÚBLICAS BRASILEIRAS DE APOIO À EXPORTAÇÃO: IMPLICAÇÕES PARA O DESEMPENHO EXPORTADOR DAS FIRMAS EM UMA ABORDAGEM LONGITUDINAL
68 FLAVIA GRIBEL DE ALMEIDA [pt] [en] CORPORATE GOVERNANCE IN BRAZIL: CREATING VALUE THROUGH CORPORATE MANAGEMENT - A CASE STUDY IN THE TELECOMMUNICATIONS SECTOR 
[es] GOBIERNO CORPORATIVO EN BRASIL: CREACIÓN DE VALOR CON BASE EN LA GESTIÓN CORPORATIVA - UN ESTUDIO DE CASOS DEL SECTOR DE TELECOMUNICACIONES 
[pt] GOVERNANÇA CORPORATIVA NO BRASIL: CRIAÇÃO DE VALOR COM BASE NA GESTÃO CORPORATIVA - UM ESTUDO DE CASO DO SETOR DE TELECOMUNICAÇÕES - 
69 FLAVIA MESQUITA ANTUNES [pt] [pt] A INSTITUCIONALIZAÇÃO DO MODELO REGULATÓRIO DO SETOR ELÉTRICO BRASILEIRO: O CASO DAS DISTRIBUIDORAS DE ENERGIA ELÉTRICA
[en] THE INSTITUTIONALIZATION OF THE REGULATORY MODEL IN THE BRAZILIAN ELECTRIC SECTOR: THE CASE OF THE ELECTRIC DISTRIBUTION COMPANIES
70 FLAVIA MONTARROYOS CORTES [pt] [en] FINANCIAL BEHAVIOURS: AN APPLICATION OF THE PROSPECT THEORY IN DECISION-MAKING BY INVESTORS IN BRAZIL
[pt] FINANÇAS COMPORTAMENTAIS: UMA APLICAÇÃO DA TEORIA DO PROSPECTO NA TOMADA DE DECISÃO DE INVESTIDORES NO BRASIL
71 FLAVIA PADILHA DE ARAUJO GOMES [pt] [pt] O IMPACTO DAS PRÁTICAS DE GOVERNANÇA CORPORATIVA SOBRE O VALOR E O CUSTO DE CAPITAL PRÓPRIO DAS COMPANHIAS ABERTAS NO BRASIL 
[en] THE IMPACT OF CORPORATE GOVERNANCE ON FIRM VALUE AND EQUITY COST OF CAPITAL OF LISTED COMPANIES IN BRAZIL 
72 FLAVIA SOUZA ANTUNES [pt] [pt] DESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS EM INSTITUIÇÕES DE ENSINO DE NÍVEL TÉCNICO 
[en] DEVELOPMENT OF COMPETENCIES AT TECHNICAL HIGH SCHOOLS 
73 FLAVIO BITTER [pt] [pt] O IMPACTO DA ENTRADA DOS BANCOS ESTRANGEIROS NO DESEMPENHO DOS BANCOS PRIVADOS NACIONAIS 
[en] THE IMPACT OF THE FOREIGN BANK ENTRY ON THE PERFORMANCE OF BRAZILIAN PRIVATE BANKING 
74 FLAVIO FORMOSO DA SILVA [pt] [en] TEST OF CAPM ZERO-BETA IN THE BRAZILIAN CAPITAL MARKET 
[pt] TESTE DO CAPM ZERO-BETA NO MERCADO DE CAPITAIS BRASILEIRO 
75 FLAVIO GEWANDDSZNAJDER [pt] [pt] A INFLUÊNCIA DA GESTÃO DA INFORMAÇÃO NO PROCESSO DECISÓRIO DA PREVIDÊNCIA SOCIAL BRASILEIRA: UM ESTUDO EXPLORATÓRIO
[en] THE INFLUENCE OF INFORMATION MANAGEMENT ON BRAZILIAN SOCIAL SECURITY DECISION-MAKING: AN EXPLORATORY STUDY
76 FLAVIO JOSE CHERMONT VIEIRA [pt] [pt] BARREIRAS À EXPORTAÇÃO QUE AFETAM EMPRESAS DE CONFECÇÃO DE LINGERIE DE NOVA FRIBURGO 
[en] EXPORT BARRIERS THAT AFFECT NOVA FRIBURGO S LINGERIE FIRMS 
77 FLAVIO YUKIO ABBUD YNOUE [pt] [en] LEVEL OF PRESENCE IN ORGANIZATIONAL PHYSICAL SPACE AND INDIVIDUALS PERCEPTIONS REGARDING THEIR RELATION WITH THE ENTERPRISE 
[pt] O NÍVEL DE INSERÇÃO NO ESPAÇO FÍSICO ORGANIZACIONAL E AS PERCEPÇÕES DOS INDIVÍDUOS SOBRE A RELAÇÃO COM A EMPRESA 
78 FLORENCE VIDAL PERFEITO [pt] [en] VARIATIONS IN ORGANIZATIONAL ROUTINES: THE CASE OF AN INNOVATION TECHNOLOGY INSTITUTE
[pt] VARIAÇÕES EM ROTINAS ORGANIZACIONAIS: O CASO DE UM INSTITUTO DE TECNOLOGIA E INOVAÇÃO
79 FLÁVIO DE FREITAS VAL [pt] [pt] ENSAIOS SOBRE A PRECIFICAÇÃO EMPÍRICA DE ATIVOS, POLÍTICA MONETÁRIA E SUAS INTER-RELAÇÕES 
[en] ESSAYS ON EMPIRICAL ASSET PRICING, MONETARY POLICY AND THEIR INTER-RELATIONS 
80 FRANCESCO SILVESTRI DIAS [pt] [pt] O USO DE RECURSOS HEURÍSTICOS NA PUBLICIDADE: UM ESTUDO DE CAMPANHAS DE AUTOMÓVEL NO BRASIL
[en] THE USAGE OF HEURISTIC EFFECTS IN ADVERTISING: A STUDY OF AUTOMOBILE CAMPAIGNS IN BRAZIL
81 FRANCIS BERENGER MACHADO [pt] [pt] A FIDELIZAÇÃO DO CONSUMIDOR NO SETOR DE SERVIÇOS: UMA ANÁLISE COMPARATIVA ENTRE SERVIÇOS DE NATUREZAS DISTINTAS
-
-
[pt] [pt] OBSERVANDO O CORAÇÃO DA AGILIDADE: A FORMAÇÃO DE COMPETÊNCIAS COLETIVAS EM EQUIPES ÁGEIS PARA O ESTABELECIMENTO DA METARROTINA DE PROJETOS
[en] OBSERVING THE HEART OF AGILITY: THE FORMATION OF COLLECTIVE COMPETENCES IN AGILE TEAMS FOR PROJECT METAROUTINE ENACTMENT
82 FRANCISCO ADAO DE PAULA ANDRADE [pt] [en] DESCENTRALIZED FINANCE: OPPORTUNITIES AND RISKS
[pt] FINANÇAS DESCENTRALIZADAS: OPORTUNIDADES E RISCOS
83 FRANCISCO CARVALHO DE LIMA [pt] [pt] REDES ESTRATÉGICAS NO SETOR DE AVIAÇÃO: O CASO VARIG - STAR ALLIANCE
[en] STRATEGIC NETWORKS IN AVIATION INDUSTRY: VARIG - STAR ALLIANCE CASE
84 FRANCISCO COIMBRA CARNEIRO PEREIRA [pt] [pt] MODELOS PREDITIVOS PARA EVASÃO DE ALUNOS NO ENSINO SUPERIOR PRIVADO: UMA APLICAÇÃO DE MACHINE LEARNING PARA GESTÃO DE MARKETING DE RELACIONAMENTO
[en] PREDICTIVE MODELS FOR STUDENT ATTRITION IN PRIVATE GRADUATION: AN APPLICATION OF MACHINE LEARNING TO RELATIONSHIP MARKETING MANAGEMENT
85 FRANCISCO EDUARDO MOREIRA DE AZEREDO [pt] [pt] INVESTIMENTOS DE BASE IMOBILIÁRIA POR INVESTIDORES INSTITUCIONAIS: OS FATORES QUE MODELAM A GESTÃO IMOBILIÁRIA DOS FUNDOS DE PENSÃO
[en] REAL ESTATE INVESTMENTS BY INSTITUTIONAL INVESTORS: FACTORS THAT MODEL PENSION FUNDS REAL ESTATE MANAGEMENT
86 FRANCISCO EDUARDO SANTOS RIZZO [pt] [pt] AS RELAÇÕES ENTRE VALORES DO TRABALHO, GERAÇÃO, GÊNERO E ADAPTAÇÃO AO TRABALHO EM UMA EMPRESA PÚBLICA 
[en] THE RELATIONSHIP AMONG WORK VALUES, GENERATION, GENDER AND ADAPTATION TO WORK IN A PUBLIC COMPANY 
87 FREDERICO DE ARRUDA FALCAO [pt] [pt] ESTRATÉGIAS E TÁTICAS DE NEGOCIAÇÃO UTILIZADAS POR PROFISSIONAIS NO CONTEXTO ATUAL 
[en] NEGOTIATION STRATEGIES AND TACTICS USED BY PROFESSIONALS IN TODAY S CONTEXT 
88 FREDERICO DE BARROS FALCAO DE LACERDA [pt] [en] MOTIVATIONS AND BENEFITS OF CREATING CORPORATE ACCELERATOR: A CASE STUDY OF BRAZILIAN COMPANIES
[pt] MOTIVAÇÕES E BENEFÍCIOS DA CRIAÇÃO DE ACELERADORAS CORPORATIVAS: UM ESTUDO DE CASOS DE EMPRESAS BRASILEIRAS
89 FREDERICO DOS SANTOS DIAS [pt] [en] ESG IN CIVIL CONSTRUCTION: ANALYSIS OF COMPANIES SOCIAL AND ENVIRONMENTAL STRATEGIES AND THEIR IMPACT ON THE SECTOR S SUSTAINABILITY
[pt] ESG NA CONSTRUÇÃO CIVIL: ANÁLISE DAS ESTRATÉGIAS SOCIOAMBIENTAIS DAS EMPRESAS E SEU IMPACTO NA SUSTENTABILIDADE DO SETOR
90 FREDERICO JACOBSEN JUNQUEIRA [pt] [pt] NEGOCIADORES ESTRATÉGICOS BRASILEIROS E AS CARACTERÍSTICAS DO SEU ESTILO DE NEGOCIAÇÃO 
[en] STRATEGIC BRAZILIAN NEGOTIATORS: CHARACTERISTICS OF THEIR WAY OF NEGOTIATING 
91 FREDERICO RENAN SIMOES BRANDAO [pt] [pt] IMPACTOS DE MUDANÇAS DE RATING SOBERANO DO BRASIL SOBRE AS AÇÕES DE EMPRESAS ESTATAIS NEGOCIADAS NO MERCADO ACIONÁRIO BRASILEIRO 
[en] IMPACTS OF SOVEREIGN RATING CHANGES TO BRAZIL ON THE SHARES OF STATE-OWNED COMPANIES TRADED ON THE BRAZILIAN STOCK MARKET 
Total: 91

<<