Busca
ETDs @PUC-Rio
Início
Programas PG
Busca
Estatísticas
Contato
| A + |
| A |
| A - |
PPG EM ADMINISTRAÇÃO DE EMPRESAS
A
-
B
-
C
-
D
-
E
-
F
-
G
-
H
-
I
-
J
-
K
-
L
-
M
-
N
-
O
-
P
-
R
-
S
-
T
-
U
-
V
-
W
-
Y
-
Filtro:
BARBARA BRAGA LYRA DA SILVA
BARBARA PAGLIARI LEVY
BARBARA ROCHA GONZAGA
BEATRIZ ANDRADE DO PATROCÍNIO
BEATRIZ BONATO OLIVEIRA
BEATRIZ COSTA SOARES
BEATRIZ D AVILA RENAULT DE OLIVEIRA
BEATRIZ DE MIRANDA FERRARI
BEATRIZ GLORIA HOSSMANN
BEATRIZ HELENA KURY COSTA PEREIRA
BEATRIZ QUIROZ VILLARDI
BENJAMIM CORDEIRO HERDY JÚNIOR
BERNARDO AMADO BAPTISTA DE FIGUEIREDO
BERNARDO DE ARAUJO FERRER
BERNARDO HALLAK AMARAL
BERNARDO PARAISO DE CAMPOS SERRA
BERNARDO PRÔA BRESSANE
BERNARDO QUEIMA ALVES DOS SANTOS
BERNARDO RANGEL DA COSTA PAIVA
BETANIA DUMOULIN DOS REIS
BETTYSA FERREIRA DORNELAS
BIANCA DE PAULA MONTENEGRO
BIANCA KWIATKOWSKI RIBEIRO
BIANCA LOPES FERREIRA
BIANCA NASSER PATROCINIO
BIANCA SNAIDERMAN
BRAULIO SALLES COELHO DUTRA BORGES
BRENO PIETRACCI
BRUNA DI SANTO PASTORE
BRUNA OLIVEIRA ROSA
BRUNO ALVES BARATA
BRUNO BATISTA DE CARVALHO
BRUNO BRASIL LOMBELLO
BRUNO CASTELLO MEMORIA
BRUNO DE PAULA BALTAR
BRUNO EDUARDO MARQUES MENDES
BRUNO EPIRO GRUENBAUM
BRUNO FARIAS MENDES
BRUNO GARROFE SAMPAIO
BRUNO GONCALVES MACEDO
BRUNO HENRIQUE LOUZADA
BRUNO HERMES DA FONSECA DA COSTA LEITE
BRUNO LEITE DE CASTRO GRIMALDI
BRUNO LESSA MEIRELES
BRUNO LIMA PELLUSO
BRUNO PONTES RENAULT
BRUNO SIROTHEAU DE ALMEIDA EICHLER
BRUNO TARANTO MALHEIROS
BRUNO THOME PERUGINI F PENNA
BRUNO TRACHEZ DO COUTO
BRUNO VITALI BELLO
OK
Total:
$autorLetra?>:
B
1
BARBARA BRAGA LYRA DA SILVA
[pt]
[en] ADEQUACY EVALUATION OF THE STRATEGY OF FIRMS THAT COMPETE GLOBALLY IN ALLIANCES ON THE COSMETICS SECTOR: THE CASE OF L’ORÉAL
[pt] AVALIAÇÃO DA ADEQUAÇÃO ESTRATÉGICA DE EMPRESAS QUE COMPETEM GLOBALMENTE EM ALIANÇAS NO SETOR DE COSMÉTICOS: O CASO L’ORÉAL
2
BARBARA PAGLIARI LEVY
[pt]
[pt] COMPARTILHAMENTO COMO PRÁTICA DE CONSUMO EM FAMÍLIAS URBANAS DE CLASSE MÉDIA BAIXA: UM ESTUDO INTERPRETATIVO
[en] SHARING AS A CONSUMPTION PRACTICE IN LOW-MIDDLE CLASS URBAN FAMILIES: AN INTERPRETATIVE STUDY
3
BARBARA ROCHA GONZAGA
[pt]
[pt] O FORWARD PREMIUM PUZZLE NAS MOEDAS DOS PAÍSES EMERGENTES: UMA ANÁLISE BASEADA NO APRENDIZADO ECONOMÉTRICO
[en] THE FORWARD PREMIUM PUZZLE IN THE EMERGING MARKET CURRENCIES: AN ANALYSIS BASED ON ADAPTIVE LEARNING
4
BEATRIZ ANDRADE DO PATROCÍNIO
[pt]
[pt] A INSTITUCIONALIZAÇÃO DA RESPONSABILIDADE SOCIAL CORPORATIVA NA INDÚSTRIA FARMACÊUTICA
[en] THE INSTITUTIONALIZATION OF CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY IN THE PHARMACEUTICAL INDUSTRY
5
BEATRIZ BONATO OLIVEIRA
[pt]
[en] BUSINESS TRAINING FOR MICROENTREPRENEURS IN POOR NEIGHBORHOODS: IMPACT ANALYSIS
[pt] TREINAMENTO GERENCIAL NO MICROEMPREENDEDORISMO EM COMUNIDADES DE BAIXA RENDA: UMA AVALIAÇÃO DE IMPACTO
6
BEATRIZ COSTA SOARES
[pt]
[en] AN ANALYSIS OF THE RESULTS OF THE FEDERAL GOVERNMENT PLAN OF 2001 FOR THE SOYBEAN PRODUCED IN MATO GROSSO TO THE INTERNATIONAL MARKET FROM THE STAND POINT OF CHANNEL MEMBERS
[pt] UMA ANÁLISE DOS RESULTADOS DO PLANO FEDERAL DE 2001 PARA O ESCOAMENTO DA SOJA DO MATO GROSSO AO MERCADO INTERNACIONAL SOB O PONTO DE VISTA DE MEMBROS DA CADEIA
7
BEATRIZ D AVILA RENAULT DE OLIVEIRA
[pt]
[pt] RECOMENDAÇÃO OU PROPAGANDA?: ESTUDO SOBRE A CREDIBILIDADE DE BLOGS DE MODA
[en] RECOMMENDATION OR ADVERTISING?: A STUDY ON FASHION BLOGS CREDIBILITY
8
BEATRIZ DE MIRANDA FERRARI
[pt]
[en] GREEN BONDS PRICING IN THE BRAZILIAN MARKET
[pt] PRECIFICAÇÃO DE TÍTULOS VERDES NO MERCADO BRASILEIRO
9
BEATRIZ GLORIA HOSSMANN
[pt]
[en] BEYOND REPRESENTATION: A SEMIOTIC ANALYSIS OF SAPPHIC REPRESENTATIVENESS IN TV GLOBO SOAP OPERAS
[pt] PARA ALÉM DA REPRESENTAÇÃO: UMA ANÁLISE SEMIÓTICA DA REPRESENTATIVIDADE SÁFICA NAS TELENOVELAS DA TV GLOBO
10
BEATRIZ HELENA KURY COSTA PEREIRA
[en]
[en] THREE ESSAYS ON EXPORT PROMOTION SERVICES AND SYSTEMS: OVERCOMING EXPORT BARRIERS
[pt] TRÊS ENSAIOS SOBRE SERVIÇOS E SISTEMAS DE PROMOÇÃO À EXPORTAÇÃO: SUPERANDO BARREIRAS À EXPORTAÇÃO
11
BEATRIZ QUIROZ VILLARDI
[pt]
[en] A REFLEXIVE STUDY ON TEACHER`S COLLECTIVE LEARNING AND CHANGE AND ITS RESULTING ORGANIZATIONAL CHANGE THROUGH LEARNING: TOWARDS SUSTAINABLE TEACHER S DEVELOPMENT IN PRIVATE BUSINESS SCHOOLS
[pt] UM ESTUDO REFLEXIVO SOBRE MICROPROCESSOS DE APRENDIZAGEM E MUDANÇA COLETIVA DOCENTE COM A APRENDIZAGEM E MUDANÇA ORGANIZACIONAL RESULTANTES: PARA UMA GESTÃO SUSTENTÁVEL DO DESENVOLVIMENTO DE DOCENTES EM INSTITUIÇÕES EDUCAÇÃO SUPERIOR PRIVADA EM ADMINISTRAÇÃO E MARKETING
12
BENJAMIM CORDEIRO HERDY JÚNIOR
[pt]
[pt] INÍCIO DA EXPANSÃO INTERNACIONAL DE REDES BRASILEIRAS DE FAST-FOOD: ESTUDO DE CASOS
[en] THE INITIAL STEPS IN THE INTERNATIONAL EXPANSION OF BRAZILIAN FAST-FOOD CHAINS: CASE STUDIES
13
BERNARDO AMADO BAPTISTA DE FIGUEIREDO
[pt]
[en] AFRICAN ART: A STUDY ON THE BELIEFS AND PREFERENCES OF INTERESTED PEOPLE
[pt] ARTE AFRICANA: ESTUDO SOBRE AS CRENÇAS E PREFERÊNCIAS DE INTERESSADOS
14
BERNARDO DE ARAUJO FERRER
[pt]
[pt] ESTUDO DE EVENTO SOBRE O IMPACTO DE NOTÍCIAS VEICULADAS NO JORNAL VALOR ECONÔMICO SOBRE O VALOR DAS AÇÕES
[en] EVENT STUDY ABOUT THE IMPACT OF NEWS ISSUED AT THE JOURNAL VALOR ECONÔMICO OVER THE STOCK VALUE
15
BERNARDO HALLAK AMARAL
[pt]
[pt] MODELOS DE PREVISÃO DE VOLATILIDADE FUTURA: ANÁLISE DO MERCADO ACIONÁRIO BRASILEIRO
[en] PREDICTION OF FUTURE VOLATILITY MODELS: BRAZILIAN MARKET ANALYSIS
16
BERNARDO PARAISO DE CAMPOS SERRA
[pt]
[pt] O PAPEL MODERADOR DA INTELIGÊNCIA CULTURAL NA RELAÇÃO DAS CARACTERÍSTICAS DOS GERENTES DE PROJETO E O SUCESSO DOS PROJETOS
[en] THE MODERATING ROLE OF CULTURAL INTELLIGENCE IN THE RELATION OF PROJECT MANAGERS CHARACTERISTICS AND THE SUCCESS OF PROJECTS
17
BERNARDO PRÔA BRESSANE
[pt]
[pt] A ANÁLISE DA RELAÇÃO DOS PROGRAMAS DE RECOMPRA DE AÇÕES, COMPORTAMENTO DOS INSIDERS E GOVERNANÇA CORPORATIVA NO BRASIL
[en] AN ANALYSIS OF THE RELATIONSHIP BETWEEN SHARE REPURCHASE PROGRAMS, INSIDER TRADING AND CORPORATE GOVERNANCE IN BRAZIL
18
BERNARDO QUEIMA ALVES DOS SANTOS
[pt]
[en] BEHAVIORAL FINANCE: NAIVE DIVERSIFICATION IN DEFINED CONTRIBUTION SAVINGS PLANS IN BRAZIL
[pt] FINANÇAS COMPORTAMENTAIS: DIVERSIFICAÇÃO INGÊNUA EM PLANOS DE PREVIDÊNCIA DE CONTRIBUIÇÃO DEFINIDA NO BRASIL
19
BERNARDO RANGEL DA COSTA PAIVA
[pt]
[pt] DESEMPENHO E CRIAÇÃO DE VALOR: CRESCIMENTO ORGÂNICO E FUSÕES E AQUISIÇÕES
[en] PERFORMANCE AND VALUE CREATION: MERGERS AND ACQUISITIONS
20
BETANIA DUMOULIN DOS REIS
[pt]
[pt] A GESTÃO DE MUDANÇAS EM ORGANIZAÇÕES BRASILEIRAS DE INTERESSE PÚBLICO: UMA PERSPECTIVA DOS CONSULTORES
[en] THE MANAGEMENT OF CHANGE IN BRAZILIAN ORGANIZATIONS OF PUBLIC INTEREST: AN OVERVIEW OF ADVISORS
21
BETTYSA FERREIRA DORNELAS
[pt]
[pt] IMPACTOS DE PROGRAMAS DE PROMOÇÃO À EXPORTAÇÃO: O CASO DO PROJETO PEIEX DA APEX-BRASIL
[en] IMPACTS OF EXPORT PROMOTION PROGRAMS: THE CASE OF THE PEIEX PROGRAM BY APEX-BRASIL
22
BIANCA DE PAULA MONTENEGRO
[pt]
[en] COST OF CAPITAL FOR BRAZILIAN SECTOR OF ELECTRICITY DISTRIBUTION
[pt] CUSTO DE CAPITAL DO SETOR DE DISTRIBUIÇÃO ELÉTRICO BRASILEIRO
23
BIANCA KWIATKOWSKI RIBEIRO
[pt]
[pt] ALINHAMENTO ESTRATÉGICO DO PLANEJAMENTO ORÇAMENTÁRIO NAS ORGANIZAÇÕES: O CASO DA CBTU
[en] STRATEGIC ALIGNMENT OF BUDGET PLANNING ON ORGANIZATIONS: THE CBTU CASE
24
BIANCA LOPES FERREIRA
[pt]
[en] ANALYSIS OF THE DETERMINANT FACTORS OF THE EFFECTIVENESS OF STRATEGIC DRIVERS AND THEIR APPLICATION
[pt] ANÁLISE DOS DETERMINANTES DA EFETIVIDADE DOS DIRECIONADORES ESTRATÉGICOS E DE SUA APLICAÇÃO
25
BIANCA NASSER PATROCINIO
[pt]
[pt] BOND CORPORATIVO X PROJECT BOND: UMA ANÁLISE COMPARATIVA DE TÍTULOS DE DÍVIDA DA PETROBRAS E DA COMPANHIA PETROLÍFERA MARLIM EMITIDOS NO MERCADO INTERNACIONAL DE CAPITAIS
[en] CORPORATE BOND X PROJECT BOND: AN ANALYSIS COMPARING THE DEBT TITLES FROM PETROBRAS AND COMPANHIA PETROLÍFERA MARLIM ISSUED IN THE INTERNATIONAL CAPITAL MARKET
26
BIANCA SNAIDERMAN
[pt]
[pt] A CONTRIBUIÇÃO DO COACHING EXECUTIVO PARA O APRENDIZADO INDIVIDUAL: A PERCEPÇÃO DOS EXECUTIVOS
[en] THE CONTRIBUTION OF EXECUTIVE COACHING FOR INDIVIDUAL LEARNING: THE EXECUTIVE S PERCEPTION
27
BRAULIO SALLES COELHO DUTRA BORGES
[pt]
[en] REAL OPTIONS THEORY IN DISCRETE TIME: AN APPLICATION TO SHOPPING CENTERS
[pt] TEORIA DE OPÇÕES REAIS EM TEMPO DISCRETO: UMA APLICAÇÃO NO SEGMENTO DE SHOPPING CENTERS
28
BRENO PIETRACCI
[pt]
[pt] POSICIONAMENTO ESTRATÉGICO DAS DISTRIBUIDORAS DE ENERGIA ELÉTRICA NO BRASIL
[en] STRATEGIC POSITIONING OF POWER DISTRIBUTION COMPANIES IN BRAZIL
29
BRUNA DI SANTO PASTORE
[pt]
[pt] FICO PORQUE QUERO: UM ESTUDO SOBRE JOVENS QUE VÊM CONSTRUINDO SUAS CARREIRAS EM UMA EMPRESA PRIVADA
[en] I STAY BECAUSE I WANT TO STAY: A STUDY ABOUT YOUNG PEOPLE WHO HAVE BEEN BUILDING THEIR CAREERS IN A PRIVATE COMPANY
30
BRUNA OLIVEIRA ROSA
[en]
[en] INFLUENCE OF CIRCULAR ECONOMY ADOPTION IN EUROPEAN SME S PERFORMANCE
[pt] INFLUÊNCIA DA ADOÇÃO DA ECONOMIA CIRCULAR NO DESEMPENHO DAS PME EUROPEIAS
31
BRUNO ALVES BARATA
[pt]
[pt] GESTÃO ESTRATÉGICA DE EMPRESAS PROVEDORAS DE EQUIPAMENTOS E SERVIÇOS DE TELECOMUNICAÇÕES: ANÁLISE DA MUDANÇA ESTRATÉGICA DA ALCATEL-LUCENT
[en] STRATEGIC MANAGEMENT OF TELECOMMUNICATION EQUIPMENT AND SERVICES VENDORS: AN ANALYSIS OF STRATEGIC CHANGE DONE BY ALCATEL-LUCENT
32
BRUNO BATISTA DE CARVALHO
[pt]
[pt] CANAL DE VENDA DIRETA: UM ESTUDO COM REVENDEDORES DO RIO DE JANEIRO
[en] DIRECT SELLING CHANNEL: RESEARCH WITH SALE REPRESENTATIVES OF RIO DE JANEIRO
33
BRUNO BRASIL LOMBELLO
[pt]
[en] BLOCKHOLDERS AND THEIR EFFECTS ON THE VALUE OF BRAZILIAN COMPANIES
[pt] OS BLOCKHOLDERS E SEUS EFEITOS NO VALOR DAS EMPRESAS BRASILEIRAS
34
BRUNO CASTELLO MEMORIA
[pt]
[pt] ESTRATÉGIA COMO FATOR DETERMINANTE DE DESEMPENHO NA INDÚSTRIA AUTOMOBILÍSTICA BRASILEIRA
[en] STRATEGY AS KEY PERFORMANCE FACTOR IN BRAZILIAN AUTOMOTIVE INDUSTRY
35
BRUNO DE PAULA BALTAR
[pt]
[pt] ANÁLISE TEMPORAL DOS PREÇOS DA COMMODITY COBRE USANDO O MODELO BOX & JENKINS
[en] TEMPORAL ANALYSIS OF COMMODITY COPPER PRICES´S USING THE BOX & JENKINS MODEL
36
BRUNO EDUARDO MARQUES MENDES
[pt]
[pt] O PAPEL DA COMUNICAÇÃO NO GERENCIAMENTO DE PROJETOS
[en] THE ROLE OF COMMUNICATION IN PROJECT MANAGEMENT
37
BRUNO EPIRO GRUENBAUM
[pt]
[en] BOARDS OF DIRECTORS OF PUBLIC AND PRIVATE COMPANIES IN BRAZIL: DIFFERENCES AND STRATEGIC AGENDAS IN RECENT YEARS
[pt] CONSELHOS ADMINISTRATIVOS DE EMPRESAS PÚBLICAS E PRIVADAS NO BRASIL: DIFERENÇAS E AGENDAS ESTRATÉGICAS NOS ÚLTIMOS ANOS
38
BRUNO FARIAS MENDES
[pt]
[en] CYBER-PORN: A NEW WAY OF CONSUMPTION
[pt] PORNOGRAFIA ON-LINE: UMA NOVA FORMA DE CONSUMO COMPULSIVO
39
BRUNO GARROFE SAMPAIO
[pt]
[pt] ALIANÇAS ESTRATÉGICAS NO SETOR DE TELECOMUNICAÇÕES: UM ESTUDO DE CASO DA OI
[en] STRATEGIC ALLIANCES IN THE TELECOMMUNICATIONS: A CASE STUDY OF OI
40
BRUNO GONCALVES MACEDO
[pt]
[pt] AVALIAÇÃO DOS PRÊMIOS DE TAMANHO E CONTROLE NAS FUSÕES E AQUISIÇÕES DE EMPRESAS NO BRASIL
[en] VALUATION OF SIZE AND CONTROL PREMIUMS/DISCOUNTS IN MERGERS AND ACQUISITIONS OF COMPANIES IN BRAZIL
41
BRUNO HENRIQUE LOUZADA
[pt]
[en] AN ANALYSIS OF THE WEIGHT OF SEALS CERTIFYING ENERGY SAVING AND EFFICIENCY IN THE DECISION-MAKING PROCESS OF CONSUMERS PURCHASING LAMPS
[pt] UMA ANÁLISE DO PESO DOS SELOS CERTIFICADORES DE ECONOMIA E DE EFICIÊNCIA ENERGÉTICA NO PROCESSO DECISÓRIO DE COMPRA DE CONSUMIDORES DE LÂMPADAS
42
BRUNO HERMES DA FONSECA DA COSTA LEITE
[pt]
[pt] FUSÕES E AQUISIÇÕES: GERAÇÃO DE VALOR NO BRASIL: UM ESTUDO DE EVENTO COM BASE NO PERÍODO DE 2003 A 2011
[en] MERGERS AND ACQUISITIONS: VALUE CREATION IN BRAZIL: AN EVENT STUDY FOCUSING ON THE 2003 TO 2011 PERIOD
43
BRUNO LEITE DE CASTRO GRIMALDI
[pt]
[pt] COMPORTAMENTO MULTIGERACIONAL NO MULTIVERSO DE CANAIS SUPERMERCADISTAS
[en] MULTIGENERATIONAL BEHAVIOR IN THE MULTIVERSE OF SUPERMARKET CHANNELS
44
BRUNO LESSA MEIRELES
[en]
[en] INSOLVENCY AND CORPORATE GOVERNANCE: A FORECASTING MODEL FOR BRAZILIAN FIRMS
[pt] INSOLVÊNCIA E GOVERNANÇA CORPORATIVA: UM MODELO DE PREVISÃO PARA EMPRESAS BRASILEIRAS
45
BRUNO LIMA PELLUSO
[pt]
[pt] GERENCIAMENTO DA CULTURA ORGANIZACIONAL PARA O DESEMPENHO: UM ESTUDO DE CASO
[en] MANAGEMENT OF THE ORGANIZATIONAL CULTURE FOR THE PERFORMANCE: A CASE STUDY
46
BRUNO PONTES RENAULT
[pt]
[pt] A RELAÇÃO ENTRE ÍNDICES DO MERCADO ACIONÁRIO E TAXAS DE CÂMBIO: EVIDÊNCIAS EMPÍRICAS NA AMÉRICA LATINA.
[en] THE RELATIONSHIP BETWEEN STOCK PRICE INDEX AND EXCHANGE RATE: EMPIRICAL EVIDENCES FROM LATIN AMERICA
47
BRUNO SIROTHEAU DE ALMEIDA EICHLER
[pt]
[pt] BASES DO CONTRATO PSICOLÓGICO DE FUNCIONÁRIOS DE EMPRESAS PÚBLICAS EGRESSOS DO SETOR PRIVADO
[en] PSYCHOLOGICAL CONTRACT’S BASIS OF PUBLIC WORKERS THAT WERE PREVIOUSLY EMPLOYED IN THE PRIVATE SECTOR
48
BRUNO TARANTO MALHEIROS
[pt]
[en] DISTANCE EDUCATION IN CORPORATE UNIVERSITIES: AN ANALYSIS ABOUT DEVELOPMENT OF INDIVIDUAL BEHAVIORAL COMPETENCES
[pt] EDUCAÇÃO A DISTÂNCIA NAS UNIVERSIDADES CORPORATIVAS: UMA ANÁLISE DO DESENVOLVIMENTO DE COMPETÊNCIAS INDIVIDUAIS COMPORTAMENTAIS
-
-
[pt]
[pt] O PAPEL DAS CONFIGURAÇÕES DO TELETRABALHO NA IDENTIFICAÇÃO ORGANIZACIONAL
[en] THE ROLE OF TELEWORK CONFIGURATIONS IN THE ORGANIZATIONAL IDENTIFICATION
49
BRUNO THOME PERUGINI F PENNA
[pt]
[en] ENTREPRENEURIAL ORIENTATION, NETWORK AND SMALL FIRMS PERFORMANCE
[pt] ORIENTAÇÃO EMPREENDEDORA, NETWORK E O DESEMPENHO DE PEQUENAS EMPRESAS
50
BRUNO TRACHEZ DO COUTO
[pt]
[pt] GRUPOS ESTRATÉGICOS NA INDÚSTRIA FINANCEIRA BRASILEIRA: O EFEITO DO POSICIONAMENTO ESTRATÉGICO NO DESEMPENHO DOS BANCOS
[en] STRATEGIC GROUPS IN THE BRAZILIAN FINANCIAL INDUSTRY: THE EFFECT OF STRATEGIC POSITIONING ON BANKS PERFORMANCE
51
BRUNO VITALI BELLO
[pt]
[pt] MODELAGEM DE GARANTIAS GOVERNAMENTAIS EM PROJECT FINANCE E PARCERIAS PÚBLICO-PRIVADAS ATRAVÉS DA APLICAÇÃO DA TEORIA DE OPÇÕES REAIS
[en] MODELING GOVERNMENT GUARANTEES IN PROJECT FINANCING AND PUBLIC PRIVATE PARTNERSHIP WITH THE REAL OPTION METHOD
Total: 51
<<