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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: WINE CONSUMPTION HABITS: A RESEARCH ABOUT OCCASIONS, PLACES, MOTIVATIONS AND FREQUENCY Autor: MARCIO PEZZELLA FERREIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
HELENE BERTRAND - ADVISOR
Nº do Conteudo: 9873
Catalogação: 09/05/2007 Liberação: 09/05/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9873@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9873@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.9873
Resumo:
Título: WINE CONSUMPTION HABITS: A RESEARCH ABOUT OCCASIONS, PLACES, MOTIVATIONS AND FREQUENCY Autor: MARCIO PEZZELLA FERREIRA
Nº do Conteudo: 9873
Catalogação: 09/05/2007 Liberação: 09/05/2007 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9873@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9873@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.9873
Resumo:
Nowadays Brazil is a potential market to Latin American
wines. Different
from traditional producers like France, Italy, Argentina
and Chile, where the wine
consumption is decreasing, in Brazil exists a significant
potential of growth. The
annual Brazilian wine consumption per capita is
approximately 2 liters. In some
European countries this consumption can be up to thirty
times higher. The
objective of this work is to explore the factors that can
motivate or inhibit the
wine consumption in Brazil, especially in Rio de Janeiro.
It is based on occasions
that the consumer can chose the wine that will be tasted.
This approach intends to
identify and better understand the habits that can
influence the wine selection,
trying to map consumption occasions, places, motivations
and frequency. This
research also intends to better understand mental links
about wine and identify
common purchasing places and information sources used by
consumers.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES AND ANNEX |