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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: DETERMINATION OF THE TRAJECTORY OF HIGH SPEED GROUND VEHICLES IN PREDEFINED TRACKS THROUGH OPTIMIZATION TECHNIQUES Autor: DANNY HERNAN ZAMBRANO CARRERA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MAURO SPERANZA NETO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 9352
Catalogação: 06/12/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9352@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9352@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.9352
Resumo:
Título: DETERMINATION OF THE TRAJECTORY OF HIGH SPEED GROUND VEHICLES IN PREDEFINED TRACKS THROUGH OPTIMIZATION TECHNIQUES Autor: DANNY HERNAN ZAMBRANO CARRERA
Nº do Conteudo: 9352
Catalogação: 06/12/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9352@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9352@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.9352
Resumo:
High speed competition vehicles are required to cover a
determined number
of laps in a closed trajectory circuit in a time that is
the least possible, in the limits
of the governing dynamic and driving characteristics of
these vehicles.
Optimization is a methodology that can be used in order to
simulate trajectories
and driving techniques of used by the competition pilots
and to investigate the
effects of several parameters in limit conditions of car
stability. In this work it is
first presented the development of the vehicle model
considering the sufficient
characteristics for trajectory analysis, influenced by
pertinent geometric and
physical parameters. In continuation, the problem of the
optimal trajectory is
defined using optimization procedures, in order to
determine how a vehicle will
follow the path, considering as an objective function the
time to follow it, that
must be the minimum, and having as constraints the vehicle
dynamic conditions
and the path geometry, implementing routines that are used
with the Matlab´s
Optimization Toolbox. Finally the behavior of the vehicle
is presented,
represented by the model developed previously in a
trajectory control loop, in such
a way to compare the resulting behavior with the one
predicted by the optimization
procedure.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES AND APPENDICES |