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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: CLIENTS RETENTION IN THE EDUCATIONAL AREA: A CASE STUDY IN AN ENGLISH TEACHING INSTITUTE Autor: ADRIANA LUCIA DE ESCOBAR CHAVES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
HELENE BERTRAND - ADVISOR
Nº do Conteudo: 9048
Catalogação: 25/09/2006 Liberação: 25/09/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9048&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9048&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.9048
Resumo:
Título: CLIENTS RETENTION IN THE EDUCATIONAL AREA: A CASE STUDY IN AN ENGLISH TEACHING INSTITUTE Autor: ADRIANA LUCIA DE ESCOBAR CHAVES
Nº do Conteudo: 9048
Catalogação: 25/09/2006 Liberação: 25/09/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9048&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9048&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.9048
Resumo:
The purpose of this study is to identify the elements of
the services in an
English Teaching Institute, that satisfy students, are
perceived as values and are
considered as essential for the students retention. Field
research, in form of
questionnaire and interviews, with students and parents,
have been carried out, in
order to understand what elements of the educational
services generate their
satisfaction and retention. First, concepts about quality,
satisfaction and retention
have been discussed. The research was based on the
literature about Marketing of
Education, Services and Relationship. This research
allowed the conclusion that
satisfaction is relevant for the clients retention, but
not enough to prevent them
from cancelling. It is necessary to identify the reasons
for dissatisfaction to adjust
the offers to the clients necessity.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES AND ANNEX |