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Coleção Digital

Avançada


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Título: STATISTICAL MODELS IN ADVERTISING MARKET RESEARCH
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): ANTONIO BERNARDO FERREIRA NEVES

Colaborador(es):  REINALDO CASTRO SOUZA - Orientador
Número do Conteúdo: 9046
Catalogação:  25/09/2006 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9046@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9046@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.9046

Resumo:
The advertising is no doubt one of the most important weapons of Marketing. However, to measure its short-term efficiency as the result of sales increase can be a difficult task, mainly when it is compared to promotion results. For that, statistical models are being developed using other measures rather than sales volumes. At the same time, the advertising turn up to be seen in a more scientific way. Moreover, it took a remarkable place within the Marketing Research, creating different tendencies about the best way of guarenteeing the investiment return. Here is showed an essay of linking the theory and the most important and confirmed results of Advertising Reserch, presenting one methodology that assures this return with some guarantee.

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