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Coleção Digital
Título: VOLTAGE PROFILE CORRECTION THROUGH A POWER FLOW ALGORITHM WITH REACTIVE IMPLICIT COUPLING Autor: ROGERIO TRAVASSOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
RICARDO BERNARDO PRADA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 9043
Catalogação: 25/09/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9043@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9043@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.9043
Resumo:
Título: VOLTAGE PROFILE CORRECTION THROUGH A POWER FLOW ALGORITHM WITH REACTIVE IMPLICIT COUPLING Autor: ROGERIO TRAVASSOS
Nº do Conteudo: 9043
Catalogação: 25/09/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9043@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=9043@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.9043
Resumo:
This dissertation presents a methodology for correction of
the bus voltage profile of an electric power system.
This correction corresponds to a redispach of reactive
power which is effected by means of voltage set-point
changes in buses with variable generation of reactive
power, transformer tap changes and shunt
capacitors/reactors swithing.
The proposed method consists of solving the non-linear
power flow equations as well as the equatios associated
with violated limits. This is done by using the Newton-
Raphson method.
The linearized model used in each iteration of the Newton-
Raphson method is reduced to the reactive part by means of
Carpentier s Reactive Implicit Coupling (CRIC) technique.
As the linearized system admits several solutions, it is
chosen the one which minimizes the quadratic deviation of
all bus voltages and transformer taps. This is done by
means of Moore-Penrose generalized inverse matrix.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |