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Título: THREADING THE LABYRINTH: THE WORK OF ROBERT MORRIS IN THE YEARS 1960S-1970S
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): CAMILA SANTORO MAROJA

Colaborador(es):  CECILIA COTRIM MARTINS DE MELLO - Orientador
Número do Conteúdo: 8481
Catalogação:  09/06/2006 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8481@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8481@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.8481

Resumo:
In its refusal of the idea of an artistic production based on linearity, the work of Robert Morris in the years 1960s-1970s cannot be designated as minimalist art, process art or site-specific, although his writings and pieces were essential for critics and art historians to define and/or to create the definitions themselves. The mobility which the artist adopts - both in his performance pieces and his process pieces - leads viewers into a sensible space/time experience turning them into participants/visitors. Although the works of Robert Morris point to the concerns of its historical background, they also foresee an aesthetic research that has continued to this day. By offering a series of exploration initiatives, they compel a reflection about the options of sculpture and about its perception. They are works that entail time, space, and the body as conditions of an aesthetic experience.

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