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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: HOW TO EXPLAIN ART TO DEAD HARES? STRATEGIES OF ART OF THE SECOND POSTWAR: TONY SMITH, FRANK STELLA, DONALD JUDD, FLUXUS GROUP, JOSEPH BEUYS AND ANDY WARHOL Autor: CHRISTINA ELIZA BACH
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
RONALDO BRITO FERNANDES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 8277
Catalogação: 10/05/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8277@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8277@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.8277
Resumo:
Título: HOW TO EXPLAIN ART TO DEAD HARES? STRATEGIES OF ART OF THE SECOND POSTWAR: TONY SMITH, FRANK STELLA, DONALD JUDD, FLUXUS GROUP, JOSEPH BEUYS AND ANDY WARHOL Autor: CHRISTINA ELIZA BACH
Nº do Conteudo: 8277
Catalogação: 10/05/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8277@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=8277@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.8277
Resumo:
The present work examines the specificity of the cultural
relations and
social intermediations established by Tony Smith's, Frank
Stella and Donald Judd
works, by Fluxus's Grup performatic events, by Joseph
Beuys's Aktionen, and by
Andy Warhol's Pop Art. The text is driven by the
hypothesis that such poetics
were fundamental for a statutory renewal of the art,
obtained, mainly through
successive inaugurations of completely new ways of public
exchanges. The
following years after the end of the World War II demanded
serious revaluations
which answers until today to the most disparate behaviors.
This present selection
of works and authors presupposes, in a second plan, the
incidence of a significant
poetic apex stimulated by moral urgencies. The resulting
works of art of this
existential configuration stand out, among other so many
aesthetic innovations, by
an extravagant presentation and a controverted
disposition: they fermented the
counterculture of the end of the decade of 1960, guided
the movements of the
following years and fed the post-modernists debates of the
last twenty years.