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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: AFFIRMATIVE ACTION POLICIES AND HIGHER EDUCATION: THE EXPERIENCE OF THE STATE UNIVERSITY OF RIO DE JANEIRO (UERJ) IN THE PERSPECTIVE OF THE LAW SCHOOL FACULTY MEMBERS Autor: DANIELA FRIDA DRELICH VALENTIM
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
VERA MARIA FERRAO CANDAU - ADVISOR
Nº do Conteudo: 7712
Catalogação: 27/01/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7712@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7712@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7712
Resumo:
Título: AFFIRMATIVE ACTION POLICIES AND HIGHER EDUCATION: THE EXPERIENCE OF THE STATE UNIVERSITY OF RIO DE JANEIRO (UERJ) IN THE PERSPECTIVE OF THE LAW SCHOOL FACULTY MEMBERS Autor: DANIELA FRIDA DRELICH VALENTIM
Nº do Conteudo: 7712
Catalogação: 27/01/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7712@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7712@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7712
Resumo:
The current study focuses on the adoption of affirmative
action policies by the public sector higher education
system in Brazil, more specifically by the State
University of Rio de Janeiro (UERJ). The overall purpose
of the research was to analyse the UERJ experience of
introducing affirmative action in 2003 by means of a quota
system, taking into consideration its genesis,
characteristics, implementation and initial results. The
study aimed in particular at investigating the experience
within the boundaries of a highly prestigious academic
space in this University - the Law School - focusing on
the stance adopted by the faculty with regard tothe
experience already being implemented in their classrooms.
We have opted for a qualitative approach in our research.
To this end, a review of the literature on the topic of
affirmative action, a survey of University official
documents and statistical data as well as semi-structured
interviews with Law School faculty members were carried
out. The 2003 experience proved the political and academic
viability of a more democratic access to courses of higher
social status. However, the issue of the permanence of
quota students in a context where University resources are
insufficient has generated tensions and challenges that
both the UERJ and the wider communities will inevitably
have to meet.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
CHAPTER 7 | |
REFERENCES AND ANNEX |