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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: CHILDRENNULLS EDUCATION IN BRAZIL: THREE ESSAYS ABOUT AGE-SERIE DELAY Autor: DANIELLE CARUSI MACHADO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
GUSTAVO MAURICIO GONZAGA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 7710
Catalogação: 27/01/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS TRABALHO PREMIADO
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7710@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7710@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7710
Resumo:
Título: CHILDRENNULLS EDUCATION IN BRAZIL: THREE ESSAYS ABOUT AGE-SERIE DELAY Autor: DANIELLE CARUSI MACHADO
Nº do Conteudo: 7710
Catalogação: 27/01/2006 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS TRABALHO PREMIADO
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7710@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7710@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7710
Resumo:
The objective of this thesis is to analyze one of the main
aspects of children education in Brazil: age-degree delay.
Chapter on shows that family factors have an influence in
children education using the 1996´s national survey
Pesquisa Nacional por Amostra de Domicílios (PNAD/IBGE)
and its mobility supplement, which has some grandfathers
and grandmother´s indicators. An income effect and a
parent´s education effect in children schooling delay are
identified using three instruments: parent´s school
supply, permanent family factors and the 1971 educational
reform. Per capita family income and parent´s education
have a negative effect in the child´s probability of being
behind at school. Probit and ordinary least squares
(without considering endogeneity) results present evidence
that there is an upward bias in the parent´s education
coefficient and a downward bias in the family income
coefficient. Chapter two analyzes the impact of child´s
nutritional status in school entrance delay using the
survey Pesquisa de Padrões de Vida (PPV/IBGE). We show
that, controlling for family income and considering the
endogeneity of nutritional status, children who have a
better indicator of height for age, have a larger
probability of going to school whit exactly 7 years of
age. Chapter three studies the relationship between
student´s proficiency in the 4th grade of primary
education and student´s age dispersion in the class, using
the survey Sistema de Avaliação de Educação Básica 2003
(SAEB/INEP-MEC) and a method to control for unobserved
factors in school. We show that students in more
heterogeneous classes in terms of student´s age have less
proficiency. We also show that having a teacher with a pos-
graduation level reduces the negative impact of age
dispersion on student´s proficiency.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
REFERENCES AND APPENDICES |