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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: NEURAL NETWORK AND DYNAMIC REGRESSION: A HYBRID MODEL TO FORECAST THE SHORT TERM DEMAND OF PETROL IN BRAZIL Autor: ALEXANDRE ZANINI
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
REINALDO CASTRO SOUZA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 7457
Catalogação: 08/11/2005 Liberação: 08/11/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7457@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7457@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7457
Resumo:
Título: NEURAL NETWORK AND DYNAMIC REGRESSION: A HYBRID MODEL TO FORECAST THE SHORT TERM DEMAND OF PETROL IN BRAZIL Autor: ALEXANDRE ZANINI
Nº do Conteudo: 7457
Catalogação: 08/11/2005 Liberação: 08/11/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7457@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7457@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7457
Resumo:
In this dissertation a short term model to forecast
automotive gasoline demand in Brazil is proposed. From the
methodology point of view, data is analyzed and a model
using a bottom-up strategy is developed. In other words, a
simple model is improved step by step until a proper model
that sits well the reality is found. Departuring from a
univariate model it ends up in a neural network
formulation, passing through dynamic regression models.
The models obtained in this scheme are compared
according to some criterion, mainly forecast accuracy. We
conclude, that the efficiency of putting together
classical
statistics models (such as Box & Jenkins and dynamic
regression) and neural networks improve the forecasting
results. This results is highly desirable in modeling time
series and, particularly, to the short term forecast of
automotive gasoline, object of this dissertation.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |