$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: CONSIDERATIONS ON THE TEACHING OF METROLOGY AT THE TECHNICAL LEVEL WITH REFERENCE TO THE NEEDS OF THE PRODUCTIVE SECTOR
Autor: REGINALDO DA SILVA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ELISABETH COSTA MONTEIRO - ADVISOR
HEDY SILVA RAMOS DE VASCONCELLOS - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 7362
Catalogação:  26/10/2005 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7362@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7362@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7362

Resumo:
New quality standards of goods and services caused by the dramatic changes in the global economy are inducing a growing demand for proficiency in Metrology. However, most technicians employed in Metrology divisions of manufacturing companies rarely possess a sound background in Metrology. Once hired, they are usually trained in the workplace. The courses are costly and timeconsuming. As a result, industry-oriented courses in Metrology are more sought after by the productive sector, in order to reduce costs and increase productivity. The aim of the present Master´s dissertation is to carry out an exhaustive survey by interviewing experts in Metrology training, professionals from the industrial sector and students in their final year of technical education in order to develop syllabi to meet the demand from the productive sector. The results indicated that the sectors of calibration and of mass, temperature and force measurements are the most in demand by the many firms investigated. Only 8 out of 171 professionals interviewed were adequately trained in Metrology. Many of those who had attend training in Metrology of long duration were unable to perform their daily metrology activities appropriately. The students expressed a growing interest in Metrology in their final year study and enthusiastically welcome a wide and diversified syllabus in Metrology. Based on our analysis, a curriculum for a two-year training programme in Metrology was proposed. The objective of the syllabus suggested here is to adapt current training of professionals in Metrology to the demands of industry and to facilitate communication between professionals of different areas of Metrology.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
CHAPTER 8  PDF
REFERENCES AND APPENDICES  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui