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Coleção Digital
Título: GOVERNANCE: A KEY SUCCESS FACTOR FOR STRATEGIC MANAGEMENT OF FIRMS IN ALLIANCES Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): MARCIO NEVES DE MORAES
Colaborador(es): TERESIA DIANA LEWE VAN ADUARD DE MACEDO SOARES - Orientador
Número do Conteúdo: 7328
Catalogação: 24/10/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7328@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7328@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7328
Resumo:
Título: GOVERNANCE: A KEY SUCCESS FACTOR FOR STRATEGIC MANAGEMENT OF FIRMS IN ALLIANCES Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): MARCIO NEVES DE MORAES
Colaborador(es): TERESIA DIANA LEWE VAN ADUARD DE MACEDO SOARES - Orientador
Número do Conteúdo: 7328
Catalogação: 24/10/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7328@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7328@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7328
Resumo:
Increasingly, firms establish strategic alliances to gain
access to
complementary resources and abilities. The competitive
paradigm is being
replaced by the co-operative one. However, as important as
the choice for the
perfect partner, is the way that this partnership is
managed - governance. In fact,
the governance, if well implemented, enables firms in an
alliance to work closely
without the need for costly formal hierarchical controls -
better alliance
performance. Besides its importance, the issue -
governance - has not been
studied in the Brazilian fuel industry. Hence the
objective of this study: to
examine how wholesalers in this industry manage their
alliances with their
partners - service stations, analysing the different kinds
of governance
mechanisms used - social and formal. The investigation
involved a survey of the
perceptions of the service station dealers as well as
interviews with the wholesaler
managers. The results suggest that the use of social
mechanisms, as a complement
to the formal ones, can enhance alliance performance.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS | |
CHAPTER 1 | |
CHAPTER 2 | |
CHAPTER 3 | |
CHAPTER 4 | |
CHAPTER 5 | |
CHAPTER 6 | |
REFERENCES AND ANNEX |