$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC|



Título: BUSINESS GAMES AND THE TEACHING OF BUSINESS STRATEGY: RESULTS OF THE EMPIRIC RESEARCH IN BRAZIL
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor(es): RICARDO LUIZ CASELLA DUGAICH

Colaborador(es):  TERESIA DIANA LEWE VAN ADUARD DE MACEDO SOARES - Orientador
Número do Conteúdo: 7202
Catalogação:  05/10/2005 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7202@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7202@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7202

Resumo:
Since the 1990s, a new way of teaching business administration has called attention to itself because of its innovative spirit, the dynamic nature of its learning process, and for the creativity it stimulates in its students; not only in terms of helping them absorb the theoretical knowledge presented in the classroom, but, more significantly, in developing their own ideas regarding its practical application. This teaching technique is called Business Game or Business Simulator. The application of this technique can aid in the instruction of various business activities, including economic operations, accounting procedures, and the application of leadership skills´ making decisions and carrying out strategic planning. In this context, this work is divided into two research units. The objective of the first research unit is to investigate how the business simulators are employed in Brazilian education. The data for this research was collected by means of a highly-structured questionnaire. The objective of the second research unit is to investigate whether or not the business simulators are a useful tool in the teaching of strategic planning, according to the ten schools defined by Mintzberg. This research unit was developed using a case study methodology, having as its research focus the application of business simulators at the University of São Paulo (USP), Getúlio Vargas Foundation - SP, and the Dom Cabral Foundation (in the Brazilian state of Belo Horizonte). The data for this research was collected by means of a record and internet sources, a highlystructured questionnaire, interviews and an analysis of each application. The interpretation and analysis of data was carried out based upon a theoretical reference. The results indicate that most of the educational institutions use business simulators as a teaching instrument for strategic planning; however, the analyzed tools do not, on their own, fulfill their role without the direct involvement of instructors.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CHAPTER 5  PDF
CHAPTER 6  PDF
CHAPTER 7  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui