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Título: LOYALTY IN THE FITNESS CENTER MARKET AND THE CHARACTERISTICS OF AGE SEGMENTS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Autor: PATRICIA DE OLIVEIRA CARVALHO

Colaborador(es):  PAULO CESAR DE MENDONCA MOTTA - Orientador
Número do Conteúdo: 7155
Catalogação:  28/09/2005 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL

Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7155@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=7155@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.7155

Resumo:
The Brazilian fitness centers market serves 2.8 million people and might have generated revenues of approximately R.8 billion in 2003 (ACAD, 2003). Seven thousand stablishments, from small to large fitness centers, competed for the customer s attention, who are in search of a healthier life and a perfect body. Authors such as Oliver (1999) and Reichheld (1996) state that the adoption of a loyalty strategy offers a positive impact on profits and allow a gradual increase of the customer retention rate. This dissertation evaluate the existence of loyalty in the fitness centers market, identify the characteristics of the loyalty behavior and analyse if there are differences in loyalty behavior between the youth segment (less than 50 years old) and the elderly segment (50 years old or more). The study was conducted using the Oliver (1999) construct and it has identified that both segments are loyal, although they showed emphasis in different characteristics. The younger consumers` loyalty presents relationship with affective aspects. The elderly segment appeared to have a connection between its loyalty behavior and the conative aspects.

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