As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.
A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.
A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.
A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital
Título: REFLECTIONS CONCERNING THE ATTENDANCE THE FAMILY IN THE PHONOLOGICAL CLINIC Instituição: UNIVERSIDADE CATÓLICA DE PERNAMBUCO - UNICAP Autor(es): MANOEL QUEIROZ DE OLIVEIRA
Colaborador(es): CRISTINA MARIA DE SOUZA BRITO DIAS - Orientador
Número do Conteúdo: 6978
Catalogação: 30/08/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6978@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6978@2
Resumo:
Título: REFLECTIONS CONCERNING THE ATTENDANCE THE FAMILY IN THE PHONOLOGICAL CLINIC Instituição: UNIVERSIDADE CATÓLICA DE PERNAMBUCO - UNICAP Autor(es): MANOEL QUEIROZ DE OLIVEIRA
Colaborador(es): CRISTINA MARIA DE SOUZA BRITO DIAS - Orientador
Número do Conteúdo: 6978
Catalogação: 30/08/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6978@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6978@2
Resumo:
Our research had a general aim to reflect about the speech
therapists work closed to the relative of children, who has
got language disability. Thus, we used a qualitative
methodology, which way of collecting data was through a
structured interview done by six speech therapists with
children affected by language disability in a private
clinic. Each interview were analyzed isolated, then the
results were divided in six cathegories, which detected all
of the contents expressed by the participants: 1-Related to
relation between language disability and patients
functioning, they observed that language disability is
related to subject question from the family as such, mother
superprotection, symbiotic relationship between mother and
child, weakness father function, abscense from relatives to
stay with children day-by-day, anxiety, anguish and
familiar stress prejudicing the child inserted in this
context. 2-Related to relatives participants in the
assessment and therapy of language disabilities, we
observed that relatives didn`t participate enough in this
context. Sometimes mother entrance was requested to walk
the session aimed to learn teach the mother about which
activities should be done at home beside the children. 3-
Related to speech therapists interventions beside the
relatives we found two possible conditions: one of them
centrated in the intersubjective family system and the
other one was extremely pointed in interventions centrated
in the obsjectives and direct relatives orientations,
focusing on few attention in theirselves subjectivity. 4-
Related to feelings experienced, most part of participants
mentioned to feel satisfaction to contact with the
relatives, exception one of the participants that felt fear
and insecurity. 5-Related to difficulties experienced,
professionals told about question as such parents
resistance to participate, specially envolving themselves
in the therapeutic process, as were to stablish some limits
between questions to the professional and others liked to a
physicological order. 6-Finally, related to the skill from
those professional to give family support we found that
they haven`t got enough preparation, mainly when they
recognize their academic limitations. In conclusion, except
one participant, the others still follow a model of
atendency bared on Cartesian postulates and they didn`t
contemplate the familiar system complexity.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |