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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: TOLERANCE TO SHORT CRACK MODELING APPLIED TO THE STRUCTURAL ANALYSIS OF HYDROGEN EMBRITTLEMENT UNDER H2S BRINE SYSTEMS AND HIGH-PRESSURE GASEOUS HYDROGEN Autor: RODRIGO VIEIRA LANDIM
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARCO ANTONIO MEGGIOLARO - ADVISOR
JAIME TUPIASSU PINHO DE CASTRO - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 68347
Catalogação: 10/10/2024 Liberação: 10/10/2024 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68347&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68347&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.68347
Resumo:
Título: TOLERANCE TO SHORT CRACK MODELING APPLIED TO THE STRUCTURAL ANALYSIS OF HYDROGEN EMBRITTLEMENT UNDER H2S BRINE SYSTEMS AND HIGH-PRESSURE GASEOUS HYDROGEN Autor: RODRIGO VIEIRA LANDIM
JAIME TUPIASSU PINHO DE CASTRO - CO-ADVISOR
Nº do Conteudo: 68347
Catalogação: 10/10/2024 Liberação: 10/10/2024 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68347&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=68347&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.68347
Resumo:
The development of new technologies with hydrogen as an energy source underscores a longstanding challenge in its transportation and storage, since all structural materials are susceptible to hydrogen embrittlement. The usual approach to solve this problem is to use nobler materials more resistant to hydrogen embrittlement. An alternative approach to mechanical design under hydrogen
embrittlement conditions involves the modeling of the behavior of short cracks through linear elastic or elastoplastic fracture mechanics. These models consider two key material parameters: the Environmental Assisted Cracking Resistance Limit and the Crack Propagation Threshold in the environment. In this study, the proposed model is validated by suitable tests under sulfide stress corrosion cracking - High Strength and Low Alloy steel and a supermartensitic stainless steel UNS S41426 exposed to hydrogen sulfide, and in a 17-4PH steel exposed to high-pressure gaseous hydrogen, at 200 bar(g) of H2. A T-WOL test methodology recommended in ASME BPVC code for measuring the fracture toughness at high pressure of H2 for materials with high toughness is evaluated, and it yields unsatisfactory results. As an alternative, a modified ASTM E1820 test method is proposed to obtain the J-R curve under high-pressure H2, obtaining the crack propagation threshold at elastoplastic conditions. During these activities, a load cell used within the test autoclave failed when exposed to 200 bar(g) of H2. Failure analysis and a new design were conducted according the short crack tolerance model, to allow the use of similar load cells in the following tests.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |