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Coleção Digital
Título: THE COHORTS INFLUENCE S IN THE FORMATION OF PREFERENCE FOR CULTURAL PRODUCTS: A STUDY APPLIED TO IDOLS OF BRAZILIAN TV DRAMATIC ART Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): MARIO RUBENS DE OLIVEIRA CARNEIRO
Colaborador(es): PAULO CESAR DE MENDONCA MOTTA - Orientador
Número do Conteúdo: 6759
Catalogação: 05/08/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
trabalho premiado
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6759@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6759@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.6759
Resumo:
Título: THE COHORTS INFLUENCE S IN THE FORMATION OF PREFERENCE FOR CULTURAL PRODUCTS: A STUDY APPLIED TO IDOLS OF BRAZILIAN TV DRAMATIC ART Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): MARIO RUBENS DE OLIVEIRA CARNEIRO
Colaborador(es): PAULO CESAR DE MENDONCA MOTTA - Orientador
Número do Conteúdo: 6759
Catalogação: 05/08/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS

Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6759@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6759@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.6759
Resumo:
Studies about cohort effects on the preferences of many
cultural products
reveled evidences for the existence of more sensitive
period on the consumer s
life, when tastes are developed and carried for the whole
life. These conclusions
show the alternative of cohort segmentation, give more
information about
consumer behavior, help in forecast demands and guide
marketing actions. In
brazilian context, there isn t cultural product with the
same size, presence and
relevance that idols of tv dramatic art on the general
population. In a country with
huge social-economical differences between classes, the
distribution cultural
vehicle stronger and more democratical, because there are
in every social class, is
the television, which has like its principal product the
soap operas. Nothing is
more popular on the brazilian TV then dramatic art. The
role that it plays through
its artists on the social life of brazilian consumers is
undeniable, by invade with
permition million of houses every day the TV dramatic art
idols have enormous
appeal on their target. It can be proved by the big number
of publicity indorsement
they realize. So, this research shows an empirical
investigation, in which men and
woman express their preferences for male and female idols
of brazilian TV
dramatic art, to verify if cohort effects affects these
preferences. In this way, not
only contributes to enlarger the scopes of works already
did in this area but too
through the conclusions presented, which corroborate the
theory, can give
subsidies for marketing professionals to increase the
efficacy of publicity
stimulus.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS |
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CHAPTER 1 |
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CHAPTER 2 |
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CHAPTER 3 |
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CHAPTER 4 |
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CHAPTER 5 |
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BIBLIOGRAPHY AND ANNEX |
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