$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Formato DC |



Título: LANGUAGE, EVIDENTIALITY, AND TEACHERNULLS POSITIONING: THE CONSTRUCTION OF THE COHERENCE OF SELVES IN NARRATIVES OF EXPERIENCE
Autor: CLAUDIA MARIA BOKEL REIS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIA DAS GRACAS DIAS PEREIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 6696
Catalogação:  20/07/2005 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6696@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6696@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.6696

Resumo:
The dissertation Language, evidentiality, and teacher´s positioning: The construction of the coherence of selves in narratives of experience discusses the construction of professional identities of two Portuguese Language and Linguistics teachers through their stories of professional trajectory. The narratives produced by the teachers are discursively analyzed from a theoretical and methodological tenet which articulates evidentiality, positioning, and narrative. We assume an interdisciplinary approach which includes Pragmatics, Interactional Sociolinguistics, Socioconstructionist Theories, and Social and Cultural Psychologies. We demonstrate that the construction of professional identities, as positioning, encompasses not only issues of our personal and professional biographies but also the teachers´ construction and interpretation of three horizons of interdependent contextualization, namely, the interaction context, the communities of practice, and the macro-social context of changes, including therein the New Work Order. In the construction of narrative coherence, the narrators not only enact professional positionings, but personal positionings, positionings of others, and interactional positioning. The results point towards a differentiated construction of coherence for the selves in the narratives, aimed at choices that alternate between the focus on action, and on reported events, and the focus on evaluation and/or explanation of events, which conducts to moral positionings. The theoretical proposal of articulating evidentiality with positioning in narratives of experience has shown extremely productive, resulting in relevant contributions for these theories, and for the study of identities of language professionals.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS  PDF  
CHAPTER 1  PDF  
CHAPTER 2  PDF  
CHAPTER 3  PDF  
CHAPTER 4  PDF  
CHAPTER 5  PDF  
REFERENCES AND ANNEX  PDF  
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui