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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: LANGUAGE, EVIDENTIALITY, AND TEACHERNULLS POSITIONING: THE CONSTRUCTION OF THE COHERENCE OF SELVES IN NARRATIVES OF EXPERIENCE Autor: CLAUDIA MARIA BOKEL REIS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
MARIA DAS GRACAS DIAS PEREIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 6696
Catalogação: 20/07/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6696&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6696&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.6696
Resumo:
Título: LANGUAGE, EVIDENTIALITY, AND TEACHERNULLS POSITIONING: THE CONSTRUCTION OF THE COHERENCE OF SELVES IN NARRATIVES OF EXPERIENCE Autor: CLAUDIA MARIA BOKEL REIS
Nº do Conteudo: 6696
Catalogação: 20/07/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6696&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6696&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.6696
Resumo:
The dissertation Language, evidentiality, and teacher´s
positioning: The
construction of the coherence of selves in narratives of
experience discusses the
construction of professional identities of two Portuguese
Language and Linguistics
teachers through their stories of professional trajectory.
The narratives produced by
the teachers are discursively analyzed from a theoretical
and methodological tenet
which articulates evidentiality, positioning, and
narrative. We assume an
interdisciplinary approach which includes Pragmatics,
Interactional Sociolinguistics,
Socioconstructionist Theories, and Social and Cultural
Psychologies. We
demonstrate that the construction of professional
identities, as positioning,
encompasses not only issues of our personal and
professional biographies but also the
teachers´ construction and interpretation of three horizons
of interdependent
contextualization, namely, the interaction context, the
communities of practice, and
the macro-social context of changes, including therein the
New Work Order. In the
construction of narrative coherence, the narrators not only
enact professional
positionings, but personal positionings, positionings of
others, and interactional
positioning. The results point towards a differentiated
construction of coherence for
the selves in the narratives, aimed at choices that
alternate between the focus on
action, and on reported events, and the focus on evaluation
and/or explanation of
events, which conducts to moral positionings. The
theoretical proposal of articulating
evidentiality with positioning in narratives of experience
has shown extremely
productive, resulting in relevant contributions for these
theories, and for the study of
identities of language professionals.
Descrição | Arquivo |
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT, SUMMARY AND LISTS |
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CHAPTER 1 |
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CHAPTER 2 |
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CHAPTER 3 |
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CHAPTER 4 |
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CHAPTER 5 |
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REFERENCES AND ANNEX |
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