$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Formato DC |



Título: GAMES AS A PEDAGOGICAL RESOURCE FOR THE TEACHING-LEARNING PROCESS IN BIOLOGY IN BRAZIL
Autor: MIRELLA FRANCISCA DOS SANTOS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ROSALIA MARIA DUARTE - ADVISOR
Nº do Conteudo: 66824
Catalogação:  27/05/2024 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66824&idi=1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=66824&idi=2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.66824

Resumo:
The use of educational games as a pedagogical resource in the teaching of Science and / or Biology has been studied and analyzed in numerous researches in the last ten years. Games, seen as a potential and differentiated methodology, increasingly are resources used in school environments, contributing to the reflections of teachers and institutions on the importance of the playful aspect to the emotional and cognitive development of students. Thus, this work aimed to investigate, through an exploratory qualitative survey, the potentialities of the use of games in school environments, evaluating what this resource can bring of benefit to the teaching-learning process in Biology in Brazil. In total, 14 research studies carried out with both Elementary School and High School in the last ten years were analyzed. The results indicate that the use of games during science classes in Elementary School and Biology in High School, both in public and private schools, favored the students learning processes. In general, the students who were the target of the activities and studies reported in the articles considered in this bibliographic survey claimed to be more motivated to learn the biological contents applied by the teachers in class, since the games made the classes more attractive and interesting, stimulating to participate more actively in their own learning. In addition, many authors emphasize that as a learning tool, games help students develop from the creative, affective, historical, social and cultural perspectives. Through the mechanisms of gameplay, students began to develop various skills throughout the class, invented, discovered and experienced new points of view. In addition, it was also observed that pedagogical games served to assist teachers in teaching practices, as well as stimulated the appropriation and construction of scientific knowledge, facilitating students learning and improving the work of teachers in the classroom.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF  
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui