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Título: IDEOLOGY IN THE FIELD OF FASHION DESIGN: THE USE OF THE SUSTAINABLE FASHION NOTION
Autor: AMANDA NETTO NOGUERA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  DENISE BERRUEZO PORTINARI - ADVISOR
ALBERTO CIPINIUK - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 63652
Catalogação:  10/08/2023 Liberação: 10/08/2023 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=63652@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=63652@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.63652

Resumo:
Considering the increase in the prevalence ofthe discourses and courses about sustainability in the institutions that teach Fashion Design, we aim to investigate how the field understands the sustainability notion. For such, as a meansto learn the social totality, we apply Bourdieu s Field theory and theory of the economy of symbolic goods and Marx s social theory, which we have accessed mainly through Marxist researchers. This study found that the discourse and practice of sustainable fashion design tend to reproduce the ideology of corporate sustainability. That camouflages class interests, relying on the reasonableness of environmental defense, while employing a supraclassist rhetoric.

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