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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE START UP STRATEGIES FOR THE BRAZILIAN MOBILE MARKET : OI'S CASE STUDY Autor: ROBERTA FRANCO TERZIANI
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
HELENE BERTRAND - ADVISOR
Nº do Conteudo: 6163
Catalogação: 28/03/2005 Liberação: 28/03/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6163&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6163&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.6163
Resumo:
Título: THE START UP STRATEGIES FOR THE BRAZILIAN MOBILE MARKET : OI'S CASE STUDY Autor: ROBERTA FRANCO TERZIANI
Nº do Conteudo: 6163
Catalogação: 28/03/2005 Liberação: 28/03/2005 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6163&idi=1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6163&idi=2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.6163
Resumo:
The purpose of this dissertation is to analyze the
marketing strategies
implemented by Oi, the first third new commer in the
Brazilian wireless marketplace,
as of the business pre-launch up to July, 2004, to
identify which enabled the Company
to achieve that performance. Despite the strong retraction
of the economic activity in
Brazil for the latest years, mainly from 2002 up to mid
2004, the wireless
telecommunications plant recorded a significant expansion,
outdoing the wireline
telecommunications (2003) and attaining 59.7 million of
telephone lines in October,
2004. The performance of Oi in the first 12 months of
operations became a success,
acknowledged by American and European analysts,
considering that in one year of
operations the Company obtained approximately 21% of the
market share in its segment
of operations. Based on the processing of the data and of
the information gathered by
means of interviews carried out with directors, on the
document research into the reports
of the Company and of the Parent Company, Telemar, as well
as based on the external
researches into publications, studies, reports and
websites; we noted that most of the
success of the Company results mainly from the marketing
strategies, from the
innovations in the distribution process and from the use
of the pre-paid mobile phone to
develop price strategies.