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Título: MASCULINITIES IN THE CARNIVAL
Autor: DIEGO ALSINA MACHADO
VIVIANE TEIXEIRA SILVEIRA
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 61468
Catalogação:  05/12/2022 Liberação: 03/01/2023 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=61468@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=61468@2
Referência [es]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=61468@4
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.61468

Resumo:
Thinking about, analysing and reconstructing the modes of so-called dominant masculinity in spaces such as Carnival requires a reflective exercise. A space recognised as primarily masculine, with certain characteristics, particularities, ways of acting, living and thinking about relationships, as aspects of a hegemonic identity, with its permissions and prohibitions. Inquiring into the diverse identities allows us to problematise the privileges that arise from the performativity of a dominant masculinity. In this paper I ask myself about this supposedly dominant masculinity in the Uruguayan Carnival based on the Instagram profile Varones Carnaval , as a result of reports of situations of gender-based violence in carnival settings. I also collect data from the ethnographic fieldwork of my Master s thesis oriented to the analysis of the processes of construction of identities of individuals who are part of a football club in San Carlos, Uruguay in relation to the practices of football and murga. In this way, I begin by presenting the profile of the social network and problematising a supposed culture of support , then I reflect on the performative character of masculinities and what these processes entail, and finally a reflection on the hegemonic character of these masculinities.

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