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Coleção Digital
Título: CHARACTERIZATION OF FORCES AND VISCOUS DAMPING ACTION ON INTELLIGENT COMPLETION CONTROL LINES Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): THIAGO HANDERSON TORRES EDUARDO
Colaborador(es): ANGELA OURIVIO NIECKELE - Orientador
ARTHUR MARTINS BARBOSA BRAGA - Coorientador
Número do Conteúdo: 61000
Catalogação: 28/10/2022 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=61000@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=61000@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.61000
Resumo:
Título: CHARACTERIZATION OF FORCES AND VISCOUS DAMPING ACTION ON INTELLIGENT COMPLETION CONTROL LINES Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): THIAGO HANDERSON TORRES EDUARDO
Colaborador(es): ANGELA OURIVIO NIECKELE - Orientador
ARTHUR MARTINS BARBOSA BRAGA - Coorientador
Número do Conteúdo: 61000
Catalogação: 28/10/2022 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=61000@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=61000@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.61000
Resumo:
In face of increasingly challenging production scenarios, the oil industry
has been forced to expand operational limits to higher flow rates, temperatures,
and pressures. Therefore, challenging production scenarios are found,
from integrity standpoint, leading to reduction in current equipment life expectancy.
Premature failure of control lines due to fatigue in wells with intelligent
completion is one of the problems that arises from those extreme
conditions. These lines are exposed to turbulent flow in the annular region of
the production string, causing sufficiently high vibrations and stresses. These
dynamic stresses can lead to premature failure of the lines due to fatigue. To
prevent these problems, and to develop more efficient designs, it is necessary
to investigate the phenomena associated with the interaction of the line vibration
with the vortex shedding of the flow. We modeled the phenomena using
the DES (Delayed Detached Eddy Simulation) methodology, which has high
computational cost due to the need of using small time steps and high mesh
refinement. In order to reduce these computational costs, this work proposes
to deal with structural and fluid dynamics analysis in a decoupled way. The
forces acting on the control lines in the annular space of the completion well are
obtained neglecting the flexibility of the lines. In parallel, the critical damping
factor, necessary for the structural vibration analysis of control lines, is
obtained through a Fluid-Structure Interaction (FSI) simulation of an elastic
cylinder subjected to cross flow. The results obtained show that the present
methodology is promising, allowing a better representation of the involved
phenomena, compared to procedures currently available in the literature.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |