$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: YOU TELL THE WORLD WHO YOU ARE BY CHOOSING YOUR FRIENDS: THE CHOICE OF SCHOOL AS DIFFERENTIATION STRATEGY
Autor: CRISTIANE GOMES DE OLIVEIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ISABEL ALICE OSWALD MONTEIRO LELIS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 6069
Catalogação:  14/03/2005 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6069@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=6069@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.6069

Resumo:
The present research is part of a wider field, i.e. sociology studies concerning family/school relationship, and it focuses the choice process that a portion of families (part of the Brazilian elite, culturally and economically speaking) experience when sending their children to school. In order to identify the cultural and social aspects present in the choice process the survey included 81 families who enrolled their children in a traditional confessional private school in 2003. Self-filling questionnaires were handed to the parents, and their answers provided the information needed to build a profile of the families, concerning their net worth, and their cultural, educational and social backgrounds. This main methodological tool, as well as other data sources, allowed the identification of the criteria and the strategies used by these families which provided a description of the whole choice process they experience. The families` expectations concerning their children`s level of education were also considered. In order to analyze the data, the information gathered was confronted with part of existing sociology of education literature, especially with typologies that have been established by previous research on the process of choice of schools. It aimed at classifying different family groups, attitudes concerning choice of school and the private education institutes. The final considerations indicate, in the particular case of the families surveyed, that education is part of a strategy of social differentiation. The behavior that oriented their choice was influenced by the structure and bulk of the families budget, and possibly, by the school ethos. These conclusions indicate new practices amongst families in their relationship with the schools, fomenting the competition that is part of the education market, where different types of schools have been striving to fit different types of families.

Descrição Arquivo
COVER, ACKNOWLEDGEMENTS, RESUMO, ABSTRACT AND SUMMARY  PDF
INTRODUCTION  PDF
CHAPTER 1  PDF
CHAPTER 2  PDF
CHAPTER 3  PDF
CHAPTER 4  PDF
CONCLUSION  PDF
REFERENCES AND ANNEX  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui