$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: AUTOBIOGRAPHYING THE GLOBAL AND THE INTERNATIONAL: CLASSROOMS AND THE POLITICAL ECONOMY OF KNOWLEDGE IN BRAZILIAN HIGHER EDUCATION
Autor: NYCOLAS CANDIDO DA SILVA LAU
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  ISABEL ROCHA DE SIQUEIRA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 59539
Catalogação:  14/06/2022 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=59539@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=59539@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.59539

Resumo:
Many critical perspectives on International Relations (IR) argue that the academic conception of the international-global is based on the universalization of Western modernity as the superior alternative to political thought. However, this perspective rarely theorizes the Political Economy of Knowledge (PEK) that sustains the superiority of certain principles through unequal market exchanges of university knowledge. The PEK perspective has stood out in recent years, discussing the impact of capitalist globalization on the neoliberal standardization of education, an impact that is quite evident in Brazilian universities. Despite this, the political economy approach does little to reflect the very meaning of the global and the international as a central dynamic of power. Navigating these theoretical gaps, the present research focuses on the PEK, but theorizing how this political economy can be considered international and global. The research question is: how does the pedagogical experience in Brazilian higher education, as well as its insertion in an PEK, help to conceptualize the international and the global? The research methodology consists of engaging with this experience through an autobiographical textualization that interconnects reports about the classroom of teachers and students in Brazilian undergraduate, graduate and communiarian prepschools classes. With this methodology, the research explores the theoretical approach called critical international study, which suggests classrooms as nodal points of a multi-faceted international-global PEK, which, in turn, pushes pedagogy towards its most dialogical forms. Through this approach, the research argues in favor of the co-constitutive relationship between pedagogy and international-global politics.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui