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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: VIRTUAL REALITY AS A TOOL TO SUPPORT DECISION MAKING IN CLOSE QUARTERS BATTLE Autor: THIAGO DA SILVA GONCALVES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
ALBERTO BARBOSA RAPOSO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 58800
Catalogação: 03/05/2022 Liberação: 03/05/2022 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=58800@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=58800@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.58800
Resumo:
Título: VIRTUAL REALITY AS A TOOL TO SUPPORT DECISION MAKING IN CLOSE QUARTERS BATTLE Autor: THIAGO DA SILVA GONCALVES
Nº do Conteudo: 58800
Catalogação: 03/05/2022 Liberação: 03/05/2022 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=58800@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=58800@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.58800
Resumo:
Modern combat increasingly takes place inside cities, often indoors, alleys,
sheds, in environments with a restricted space where everything happens very
quickly and with opponents that are not easy to identify. In such a situation,
positive identification of the target becomes essential so that the soldier can
correctly decide whether or not to shoot what s/he is seeing. This is one of the
challenges that the Marine Corps faces: to prepare the soldier for a new reality
in a safe and low-cost way. For this reason, Virtual Reality can be a plausible
solution to this problem, preparing the military in its decision-making process
and efficiently for a combat situation in a confined environment. The present
work was based on two virtual environments, the first one is a training room,
and the second a Close Quarters Battle (CQB). In both situations, 8 trainees
were evaluated by 4 instructors, where we obtained positive results regarding
the possibility of use of the system in CQB training to teach positive target
identification, in addition to proposals for future studies.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |