$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: CHALLENGES AND OPPORTUNITIES IN MANAGING LIFESTYLE BRANDS ACQUIRED BY LARGE COMPANIES
Autor: VINICIUS AGUIAR RIBEIRO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LUIS ALEXANDRE GRUBITS DE PAULA PESSOA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 58627
Catalogação:  18/04/2022 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=58627@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=58627@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.58627

Resumo:
In the last decades, the business environment has been undergoing several transformations, influenced by the consequences of globalization, the evolution of digital media, the impacts on the environment, among other aspects. This scenario imposes significant challenges for the companies, such as the rise of the so-called Lifestyle Brands, brands that build deep connections with their users through purposes, values and principles, often linked to ESG factors (Environmental, Social and Governance). As a growth and defense strategy, several large companies have been acquiring Lifestyle Brands in different segments of products and services, which creates challenges and opportunities, from a marketing management point of view, for companies, as well as for the new brands. The present study sought to identify and explore these issues, as well as pointing out managerial contributions to companies and brands, based on in-depth interviews with a panel of experts formed by marketing professionals who worked in the management of Lifestyle Brands during the transition period of the brands to the new company. Through the interviews, it was possible to point out and analyze the main challenges faced, which include, mainly, the potential impacts on the authenticity of the brand; the risks associated with the internal prioritizations made by the new company; the tensions generated between short-term and long-term decisions; and the possible different business models between the brand and the company. Regarding the opportunities, the highlights were the potential learning and influences of Lifestyle Brands on other company brands; and the synergies and expansions that the new company can provide for the acquired Lifestyle Brand.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui