$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: RHYMING WITH THE OTHER: (META)PRAGMATICS IN/ABOUT FEMALE RAP BATTLES ON YOUTUBE
Autor: LUCAS FELIPE DE OLIVEIRA SANTIAGO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  MARIA DAS GRACAS DIAS PEREIRA - ADVISOR
RENATA MARTINS AMARAL - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 58098
Catalogação:  21/03/2022 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=58098@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=58098@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.58098

Resumo:
The focus of the present study is female Rap Battles. It seeks to understand metapragmatics built in female Rap Battles on two YouTube channels. The research lies in the historical and social assumptions of Hip-hop, in which Rap Battles are inserted, as an environment of male hegemony. Its theoretical orientation is Contemporary Sociolinguistics, within the scope of Applied Linguistics, in interface with Linguistic Anthropology, Pragmatics and Philosophy of Language. Language is understood as performance of meanings. Concepts of performance, performativity, metapragmatics, indexicality, entextualization and scale are used. The methodology adopted is ethnography with the concept of onlineOffline mobility in a qualitative and interpretive view. The analyzed data point out that when battles are posted on YouTube, stabilized meanings suffer a process of rescaling and meaning productions. The word, as the central axis of the battles, is a mechanism for operating meanings in struggles that cross the experience of the MCs. Metapragmatics point to collective causes in a spiral fashion and bring other voices to the rhymes. The semiotic process in the MCs rhymes seeks to produce alliances between women in rap. Meanings are evaluated by the virtual audience in comments, which promotes a reflective construction on the scales. Thus, we could notice the productions of meaning in female Rap Battles work with orders of indexicality, in order to operate metapragmatics on both cultural practice and life. Meanings are intertwined by historical, political, social and cultural issues about black women, lesbians, parenthood, sexuality, harassment, representation and religion.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui