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Coleção Digital
Título: ELGORM: A REFERENCE MODEL FOR E-LEARNING GOVERNANCE Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): LUCIA BLONDET BARUQUE
Colaborador(es): RUBENS NASCIMENTO MELO - Orientador
Número do Conteúdo: 5794
Catalogação: 20/12/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5794@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5794@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5794
Resumo:
Título: ELGORM: A REFERENCE MODEL FOR E-LEARNING GOVERNANCE Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): LUCIA BLONDET BARUQUE
Colaborador(es): RUBENS NASCIMENTO MELO - Orientador
Número do Conteúdo: 5794
Catalogação: 20/12/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5794@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5794@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5794
Resumo:
It is increasingly recognized that e-Learning is crucial to
the success of organizations. In an era where the
intellectual capital is considered to be the most valuable
asset of a company, surprisingly, not too much attention is
given to the risks and threatens faced by e-learning
endeavours. The critical role that elearning is playing in
the organizations calls for a specific focus on governing
it. To this end, we are launching the term e-Learning
Governance. e-Learning Governance can be defined as the
responsibilities and practices carried out with a view to
providing strategic direction to an institution s e-
learning initiatives, ensuring that established objectives
are achieved and risks managed properly, as well as that
resources allocated are used responsibly. We need to go
beyond methodologies for developing e-learning modules and
extend the governance principles to all stages of e-
learning. We propose, therefore, a Reference Model,
independent of organizational structures, pedagogical
frameworks and technical platforms. Our Reference Model
conceptual framework encompasses an elearning information
architecture, processes and sub-processes and governance
rules and metrics. Furthermore, we also specify a system to
support e-learning governance activities based on the
proposed reference model.