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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: THE POLICY-PEDAGOGICAL PROJECT OF THE SCHOOL AS AN ELEMENT FOR ARTICULATING EDUCATIONAL POLICY: EXPERIENCE OF RIO FORMOSO Autor: MARIA DA CONCEIÇÃO BIZERRA
Instituição: -
Colaborador(es):
-
Nº do Conteudo: 5769
Catalogação: 10/12/2004 Liberação: 10/12/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: PAPER
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5769@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5769@2
Resumo:
Título: THE POLICY-PEDAGOGICAL PROJECT OF THE SCHOOL AS AN ELEMENT FOR ARTICULATING EDUCATIONAL POLICY: EXPERIENCE OF RIO FORMOSO Autor: MARIA DA CONCEIÇÃO BIZERRA
Nº do Conteudo: 5769
Catalogação: 10/12/2004 Liberação: 10/12/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: PAPER
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5769@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5769@2
Resumo:
This paper sets out to reflect on the process of drawing up
a policy-pedagogical project for schools in Rio Formoso as
a base element for formulating educational
diagnosis in the municipality and as an underlying
reference for defining a systematized educational policy in
the Municipal Plan for Education. The point
of departure for this process has been staff training in
the Municipal School Network on drawing up a policy-
pedagogical project, in accordance with a participative
planning methodology, organized at three levels:
situational, conceptual and operational. Taking part in
this process has led to two products with their own and
inter-related identities: drawing up the pedagogical project
for the schools and sketching out the municipal diagnosis.
Significant elements have emerged from this for formulating
an educational policy committed to democratizing teaching.
It is known that these suggestions have not been
exhaustive in the sense of formulating an educational
policy for the municipality, yet they do make important
contributions by facing up to the diagnosed
educational problem areas.