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Título: CONSUMER BEHAVIOR TOWARDS FAKE NEWS ON SOCIAL MEDIA DURING THE COVID-19 PANDEMIC PERIOD
Autor: FELIPE GOULART DE ANDRADE TALBOT
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  JOAO RENATO DE SOUZA COELHO BENAZZI - ADVISOR
Nº do Conteudo: 56950
Catalogação:  05/01/2022 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=56950@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=56950@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.56950

Resumo:
This study aims to analyze the behavior of consumers in regard to Fake News on social networks and journalistic vehicles. For this research, a qualitative and exploratory research was carried out, in which two different focus groups were interviewed, with the aim of understanding whether the way in which they perceived Fake News had any relationship with the individual s concern with the Covid-19. Through the analysis of the study results, and comparison with the theory of consumer behavior, it can be concluded that the way in which the participants related to social networks and Fake News was due to the way in which they dealt with the Corona Virus.

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