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Coleção Digital
Título: NUMERICAL STUDY OF SPARK-ASSISTED COMPRESSION IGNITION ENGINES (SACI) Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): CAIO FILIPPO RAMALHO LEITE
Colaborador(es): SERGIO LEAL BRAGA - Orientador
FLORIAN ALAIN YANNICK PRADELLE - Coorientador
Número do Conteúdo: 56816
Catalogação: 28/12/2021 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=56816@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=56816@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.56816
Resumo:
Título: NUMERICAL STUDY OF SPARK-ASSISTED COMPRESSION IGNITION ENGINES (SACI) Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO Autor(es): CAIO FILIPPO RAMALHO LEITE
Colaborador(es): SERGIO LEAL BRAGA - Orientador
FLORIAN ALAIN YANNICK PRADELLE - Coorientador
Número do Conteúdo: 56816
Catalogação: 28/12/2021 Idioma(s): ENGLISH - UNITED STATES
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=56816@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=56816@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.56816
Resumo:
In the last few years, the automotive industry has reinvented itself to
meet the demands of the international market, which has been increasingly
competitive in a context with environmental laws each year more severe.
One alternative to lower harmful greenhouse gases emissions over the life of
the vehicle is electric cars. However, the production and disposal of electric
batteries is still a major problem to be solved. Therefore, companies are
also searching for other potentialities to increase the internal combustion
engine s efficiency and develop green technology, such as Homogeneous Charge
Compression Ignition (HCCI) or Spark-Assisted Compression Ignition (SACI).
A MATLAB routine was created to predict the performance of SACI multimode
combustion of natural gas using a two-zone thermodynamic model. This
work performs sensitivity analysis for five performance parameters: thermal
efficiency (Nth), indicated mean effective pressure (IMEP), NOx emissions,
mean in-cylinder temperature (Tavg), and auto-ignition timing (AIT), with
several variables such as engine speed (RPM), fuel-air equivalence ratio (0s),
spark timing (0s), compression ratio (rc), and intake pressure (Pint), using
the design of experiments tools to assess the factors impact. The Central
Composite Design indicates that RPM and 0 were the most important SACI
factors since they influence all engine performance parameters. The Pint was
significant in three performance parameters (Nth, IMEP and Tavg), as was s
(NOx, Tavg and AIT). The rc, however, was relevant in only one of them (AIT).
Furthermore, a Univariate Analysis (UA) was done to compare Spark-Ignition
(SI) and SACI engines. The results show that SACI engines tend to be around
9% more efficient, NOx emissions drop notably, more than 90%, IMEP presents
an increase of 76%, and Tavg decreases 200-300 K.
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