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Título: ASPECTS OF PATHOLOGIZATION AND MORAL PANIC ABOUT THE CONSUMPTION OF VIDEO GAMES
Autor: WAGNER DA SILVEIRA BEZERRA
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 56300
Catalogação:  30/11/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=56300@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=56300@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.DigRev.56300

Resumo:
Based on a brief bibliographical review and excerpts from the thesis Só mais 5 minutos, pai! Interação social em ambientes de jogos digitais (Bezerra, 2021), this article proposes a critical discussion on aspects of the presuppositions of research and publications that, without the required deepening, lend themselves, chiefly, to the dissemination of moral panic that supports alarmist perspectives that advocate the pathologization of video game consumption.

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