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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: A MODEL FOR LEARNING EVALUATION USING SYNCHRONOUS TOOLS IN WEB-BASED LEARNING Autor: JOSE CARLOS TAVARES DA SILVA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
BRUNO FEIJO - ADVISOR
Nº do Conteudo: 5533
Catalogação: 30/09/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5533@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5533@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5533
Resumo:
Título: A MODEL FOR LEARNING EVALUATION USING SYNCHRONOUS TOOLS IN WEB-BASED LEARNING Autor: JOSE CARLOS TAVARES DA SILVA
Nº do Conteudo: 5533
Catalogação: 30/09/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5533@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5533@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5533
Resumo:
This work presents a model for learning evaluation to be
used in web-based learning systems. This model is
constructed to provide conditions for a correct use of
three learning paradigms: Learner centered learning,
Cooperative Learning and Problem Based Learning. A finite
state machine is proposed to support the evaluation of the
apprentice`s participation under the Vinculum Theory by
Enrique Pichon Rivière. As designed, the teacher can do a
judgement of the observable behavior of each student and
make an evaluation of the knowledge learning in a
collective construction process based on the PBL (Problem
Based Learning) strategy. The AulaNetTM environment is used
in this work because it has a well-designed content server
structure and is strongly oriented towards collaborative
learning. The binding of the proposed model with the
AulaNetTM environment follows the guidelines of simplicity
and minimal dependence of both systems. A blackboard
architecture is implemented to get the characteristics of
independence and low complexity described above.