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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: INTERACTIONAL COMPLEXITY IN THE RESERVATION CENTER OF AN AIRLINE COMPANY: FRAMES, FOOTINGS, AND CONVERSATIONAL SEQUENCES IN AN INSTITUTIONAL CONTEXT Autor: ADRIANA GRAY DA SILVA REIS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):
LILIANA CABRAL BASTOS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 5503
Catalogação: 22/09/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5503@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5503@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5503
Resumo:
Título: INTERACTIONAL COMPLEXITY IN THE RESERVATION CENTER OF AN AIRLINE COMPANY: FRAMES, FOOTINGS, AND CONVERSATIONAL SEQUENCES IN AN INSTITUTIONAL CONTEXT Autor: ADRIANA GRAY DA SILVA REIS
Nº do Conteudo: 5503
Catalogação: 22/09/2004 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: THESIS
Natureza: SCHOLARLY PUBLICATION
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5503@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=5503@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.5503
Resumo:
This study analyzes service encounters held through the
telephone in the reservation center of a Brazilian airline
company. The analysis was conducted based on the
Interactional Sociolinguistics framework interfaced with
Conversational Analysis and the data collection was
ethnographically oriented. Different dynamics of frames and
footings are looked at, as well as the variation in
organizational patterns and construction of discourse
turns. This study aims to show that these aspects (i) are
related to different kinds of attendance, (ii) reflect a
complex interactional reality within the reservation
center. Thus, these aspects make difficult the management
process and as well as the previous control of sequences of
linguistic behavior suggested by attendance scripts to
clients.