$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC |



Título: FAKE DIPLOMAS AND SIGNALING IN LABOR MARKETS: EVIDENCE FROM BRAZIL
Autor: MARCIO GOLD FIRMO
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  GUSTAVO MAURICIO GONZAGA - ADVISOR
Nº do Conteudo: 54865
Catalogação:  20/09/2021 Idioma(s):  ENGLISH - UNITED STATES
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=54865@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=54865@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.54865

Resumo:
This thesis studies different aspects of the interaction between education and labor market outcomes using a still largely unexplored phenomenon: the selling of thousands of high school and undergraduate diplomas in Brazil. The first chapter describes this new database, comprising thousands of Adult High School (AHS, or EJA in Brazil) diplomas sold for individuals that never really completed their degrees. Our analysis of the performance of these individuals in the labor market shows consistent wage gains of buying a diploma, with earnings 5 percent to 8 percent higher in comparison with individuals without a high school diploma during our period of analysis. Back-of-the envelope calculations considering the pecuniary cost of buying a diploma indicate a rate of return over 100 percent, or present value corresponding to two to six months of wages. We interpret this as potential evidence of alternative mechanisms: (i) signaling effects in a context of labor markets with incomplete information, (ii) asymmetric employer learning or (iii) learning-by-doing. The second chapter explores the same database to investigate human capital accumulation in real AHS. Initial investigation shows that individuals that completed AHS regularly enjoy a wage premium. However, compared to workers that merely bought diplomas, those who studied show no apparent advantage. Taken together, the results from the first two chapters indicate that the benefits from AHS are related to a pure diploma effect, and not to human capital accumulation. The third and last chapter explores a new database of fake college graduates between 2011 and 2016 who were exposed and had their degrees canceled following a large police investigation. We present preliminary evidence about wage gains and establish additional research questions that can be addressed with this database. As a whole, the thesis reinforces the importance of diplomas as signaling devices for the labor market.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui