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Título: A LATIN AMERICAN SCHOOL OF HEGEMONY? ELEMENTS FOR AN INTERPRETIVE PROPOSAL
Autor: RAUL BURGOS
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 54007
Catalogação:  02/08/2021 Liberação: 01/09/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=54007@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=54007@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.54007

Resumo:
The aim of this work is to outline, in a descriptive, non-analytical way, a landscape of the main currents of the Latin America reception of the Gramscian concept of hegemony, arguing that, in the diversity of interpretations involved, we can find characteristics that allow us, in hypothetical terms, to speak of a Latin American school of hegemony. In this sense, the author proceeds to an exposition, both geographical and thematic, in order to highlight the most relevant characteristics of this school. In the last section of the article, the author engages in a brief critical dialogue with the post-colonial interpretation of Gramsci s reception in Latin America proposed by Walter Mignolo, and with the approach that he calls the Italian philological school of Gramscian studies.

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