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Título: LEADERSHIP AND EMOTIONAL INTELLIGENCE: COMPETENCE OF FASHION RETAILERS TO SURVIVE THE PANDEMIC
Autor: GUILHERME ALVES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LUIZA DE SOUZA E SILVA MARTINS - ADVISOR
Nº do Conteudo: 53903
Catalogação:  26/07/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=53903@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=53903@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.53903

Resumo:
This research seeks to analyze the emotional style of fashion retail leaders, especially the understanding of which emotional intelligence skills leaders have. The article begins with a theoretical framework that intends to introduce the concepts of leadership, traits and attributes of leadership, emotional intelligence as well as the pillars that make up such a skill. After the theoretical introduction, a qualitative research is started with a questionnaire to evaluate these sets of skills in entrepreneurial leaders who work in fashion retail, with the next point being the verification of the research results. The study follows with a conclusion and final considerations on the topic, focusing on the importance of emotional intelligence for the effective and efficient performance of leaders.

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