$$\newcommand{\bra}[1]{\left<#1\right|}\newcommand{\ket}[1]{\left|#1\right>}\newcommand{\bk}[2]{\left<#1\middle|#2\right>}\newcommand{\bke}[3]{\left<#1\middle|#2\middle|#3\right>}$$
X
INFORMAÇÕES SOBRE DIREITOS AUTORAIS


As obras disponibilizadas nesta Biblioteca Digital foram publicadas sob expressa autorização dos respectivos autores, em conformidade com a Lei 9610/98.

A consulta aos textos, permitida por seus respectivos autores, é livre, bem como a impressão de trechos ou de um exemplar completo exclusivamente para uso próprio. Não são permitidas a impressão e a reprodução de obras completas com qualquer outra finalidade que não o uso próprio de quem imprime.

A reprodução de pequenos trechos, na forma de citações em trabalhos de terceiros que não o próprio autor do texto consultado,é permitida, na medida justificada para a compreeensão da citação e mediante a informação, junto à citação, do nome do autor do texto original, bem como da fonte da pesquisa.

A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
Coleção Digital

Avançada


Estatísticas | Formato DC | MARC |



Título: VISUAL IMPAIRMENT AND THE EXHIBITION SPACE: HOW THE ENVIRONMENT AFFECTS THE MUSEUM EXPERIENCE
Autor: EVELINE HELENA ALMEIDA DE SOUZA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  CLAUDIA RENATA MONT ALVAO BASTOS RODRIGUES - ADVISOR
Nº do Conteudo: 53201
Catalogação:  11/06/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=53201@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=53201@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.53201

Resumo:
The exhibition space can be welcoming and inclusive, allowing the visually impaired visitor to explore their other senses and have a unique experience. However, it can also be challenging, presenting a series of barriers and obstacles that prevents the exhibition s understanding and enjoyment. This dissertation investigates the visually impaired visitor s experience in museums, seeking to understand the relationship and interaction between the visitor and the built environment and their relationship with the objects and other people. The methodology applied consisted of a bibliographic review, investigating issues as the relationship among museological communication, museum environment and spatial orientation, and how these factors affect the visiting experience. The review also consisted of documentary research to verify the technical standards, laws, and decrees related to the implementation of accessibility in cultural institutions in Brazil. Subsequently, the researcher conducted interviews with visually impaired visitors. Based on the interviews, some museums were selected for further study. This stage consisted of systematic observations of the chosen museums to check the available resources and observe some of the built environment aspects pointed out by the interviewees followed by interviews with managers responsible for accessibility and educational programs to identify how these spaces deal with accessibility for the visually impaired. This research concludes that there is a lack of accessibility resources for the visually impaired in almost all selected museums. The few initiatives found are still not in conformity with the established standards and criteria; however, these initiatives may encourage accessibility in other cultural spaces. The research proposes the adoption of Inclusive Design projects as well as a focus on attitudinal accessibility.

Descrição Arquivo
COMPLETE  PDF
Logo maxwell Agora você pode usar seu login do SAU no Maxwell!!
Fechar Janela



* Esqueceu a senha:
Senha SAU, clique aqui
Senha Maxwell, clique aqui