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Título: A HERMENEUTICAL ANALYSIS CONCERNING PREJUDICE AND DIALOGUE IN EDUCATION
Autor: ADRIANA MARIA RIBEIRO GIL FERREIRA
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  RALPH INGS BANNELL - ADVISOR
Nº do Conteudo: 52525
Catalogação:  03/05/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  THESIS
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52525@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52525@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.52525

Resumo:
The present work is situated in the field of Philosophy of Education and has got as its main theme the contributions that hermeneutical thought can provide for the debates concerning prejudice and dialogue in the processes of human formation. We believe that the way in which Hans-Georg Gadamer presents the formation of the horizon of understanding of the individuals and its possibility of expansion and transformation represents a turning point in the way we have been understanding the role of prejudices since the Aufklärung. In this sense, we seek to present in this work how does this way of considering prejudices, which are inherent to human understanding, can provide us with a solid ground to a formation that privileges dialogue and openness among individuals in their constant process of formation.

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