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Título: AFFIRMATIVE ACTIONS IN EDUCATION AND BLACK STUDENT NARRATIVES: INEQUALITIES, BLACK PROTAGONISM AND REPARATION
Autor: MARIA APARECIDA MIRANDA
Instituição:  -
Colaborador(es):  -
Nº do Conteudo: 52320
Catalogação:  21/04/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  PAPER
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52320@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52320@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.52320

Resumo:
The work presents results of research on affirmative actions in education and the narratives of black students. Affirmative Actions presuppose a historical repair of inequalities, and were instituted with Laws No. 12,711 / 2012, No. 10,639 / 2003 and National Curriculum Guidelines for the Education of Ethnic-Racial Relations, and Decree No. 7,234 / 2010. Findings revealed that these contributions configure the three axes of affirmative actions in education: access through the reservation of vacancies or quotas, education for ethnic-racial relations and student assistance. It is intended to contribute to reflections on racial inequalities, protagonism of the Black Movement and the emergence of affirmative actions.

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