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A violação de direitos autorais é passível de sanções civis e penais.
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Coleção Digital
Título: FROM THE BLACK MOVEMENT TO THE PUBLIC SCHOOL: HOW AFFIRMATIVE ACTIONS WERE CONCEIVED BY PARLIAMENTARIANS OF THE NATIONAL CONGRESS Autor: LUMA DONE MIRANDA
Instituição: -
Colaborador(es):
-
Nº do Conteudo: 52266
Catalogação: 19/04/2021 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: PAPER
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52266@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52266@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.52266
Resumo:
Título: FROM THE BLACK MOVEMENT TO THE PUBLIC SCHOOL: HOW AFFIRMATIVE ACTIONS WERE CONCEIVED BY PARLIAMENTARIANS OF THE NATIONAL CONGRESS Autor: LUMA DONE MIRANDA
Nº do Conteudo: 52266
Catalogação: 19/04/2021 Idioma(s): PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo: TEXT Subtipo: PAPER
Nota: Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52266@1
Referência [en]: https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=52266@2
Referência DOI: https://doi.org/10.17771/PUCRio.OSQ.52266
Resumo:
The purpose of this article is to analyze how parliamentarians of the National Congress arguments for the creation of affirmative actions for higher education. 28 projects were reviewed through content-analysis aiming at observing the key arguments for the creation of affirmative action policies. The results demonstrate that policy-makers see these policies as a means to deal with the low quality of public education as
opposed to racial issues. In conclusion, it can be observed that despite the historical struggle of the black movement in Brazil for affirmative actions, parliamentarians perceive public schools as a space that merges both the discussion of class and race.
Descrição | Arquivo |
COMPLETE |