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Título: BRAND ACTIVISM AND THE IMPACT ON CONSUMERS PERCEPTION: A COSMETICS MARKET CASE
Autor: CLARA MEDEIROS CHAVES
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  DANIEL KAMLOT - Orientador
Nº do Conteudo: 51683
Catalogação:  04/03/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=51683@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=51683@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.51683

Resumo:
This study aimed to analyse brand activism in the cosmetics market and its impact on consumers perception. The literature review addressed concepts and characteristics of branding, consumer behaviour, brand activism and consumer activism. The field research was conducted with young woman, who live in the city of Rio de Janeiro, and are university students or newly graduated. The obtained results converged on the relevance of the theme, identifying a promising, albeit with its challenges, marketing strategy - being able to generate a solid base of loyal customers and brand advocates, while positively impacting society.

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