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Título: PERFORMANCE ANALYSIS OF AERONAUTICAL ENGINES WITH ASSEMBLY PROCEDURE INTERVENTION
Autor: ALEXANDRE PINTO CANELLAS
Instituição: PONTIFÍCIA UNIVERSIDADE CATÓLICA DO RIO DE JANEIRO - PUC-RIO
Colaborador(es):  LUIS FERNANDO FIGUEIRA DA SILVA - ADVISOR
DANIEL DE CARVALHO DOS SANTOS - CO-ADVISOR

Nº do Conteudo: 51226
Catalogação:  12/01/2021 Idioma(s):  PORTUGUESE - BRAZIL
Tipo:  TEXT Subtipo:  SENIOR PROJECT
Natureza:  SCHOLARLY PUBLICATION
Nota:  Todos os dados constantes dos documentos são de inteira responsabilidade de seus autores. Os dados utilizados nas descrições dos documentos estão em conformidade com os sistemas da administração da PUC-Rio.
Referência [pt]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=51226@1
Referência [en]:  https://www.maxwell.vrac.puc-rio.br/colecao.php?strSecao=resultado&nrSeq=51226@2
Referência DOI:  https://doi.org/10.17771/PUCRio.acad.51226

Resumo:
The aviation market is responsible for a share of the transportation of goods and people in global scale. Air companies, with the goal of maintaining competitiveness, focus in opportunities of maintenance costs reduction. This manuscript describes an assembly procedure modification, with the objective of increasing its life cycle. The intervention regards the redistribution of fuel nozzles inside the combustion chamber. The new distribution aims to compensate for fuel flow rate discrepancies inside the module, homogenizing the combustion along the chamber. First, a thermodynamic analysis was developed to describe the different modules comprising the engine, seeking to determine their energetic efficiency. Tests were conducted in test cells before and after the proposed intervention following procedures prescribed by the engine s manufacturers, thus ensuring the normalization of the results for comparison purposes. The results showed a decrease in combustion temperatures, which indicate a longer lifespan for the modified engines.

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